Gå direkte til sidens hovedinnhold Gå til hovedmenyen Gå til språkvelgeren
våre løsninger / netthandel

Fleksibel levering for kundene

Forbrukerne ønsker valgfrihet. Det skal være enkelt å velge, og det skal være flere alternativer å velge mellom. Vi hjelper deg med å gjøre det enklere for kundene med løsninger som gir flere valgmuligheter ved kjøp og levering.

La kunden din velge leveringssted

Du som er e-handler kan med vår tjeneste, Delivery Checkout, gi dine kunder enkle og tydelige leveringsalternativer, samt mulighet til å velge leveringssted.

Gi mulighet til utlevering fra butikk

Har du både netthandel og fysisk butikk er tjenesten Collect In-store noe for deg. La dine kunder velge om de vil hente sine netthandlede varer direkte i din butikk i stedet for et av våre utleveringssteder. Med vår retail-app kan du bli ditt eget utleveringssted for kundene. Det gir mer trafikk i din fysiske butikk og mer frihet for kunden, som kan velge mellom flere steder enn kun standard utleveringssted for henting.

Din kunde kan bruke vår app

Vår app PostNord er en tydelig og lettforståelig app du kan bruke for å søke etter pakkene dine. Appen fungerer også som en fjernkontroll for pakkeleveringen – kunden kan nemlig ikke bare styre hvor varen skal leveres, men også håndtere tilleggstjenester og returer.

Flere leveringsmuligheter med FlexChange

Etterspørselen etter fleksibel hjemlevering øker i de nordiske landene.Med FlexChange kan mottakeren velge tid og sted og trenger ikke engang å være hjemme for å få pakken levert. I PostNords app eller på nettstedet kan mottakeren bestille hjemlevering, velge dag og tidspunkt og oppdatere tidspunktet for en bestilt hjemlevering. Hvis mottakeren ikke er hjemme, er det mulig å velge at noen andre skal varsles, f.eks. en slektning eller en nabo.

Tydelige leveringsalternativer – bruk våre standardtekster i checkouten

93 prosent av forbrukerne ønsker å få informasjon om hvordan, når og hvor leveringen skjer. Vær tydelig når det gjelder hvilke muligheter som finnes i forbindelse med leveringen, ved å laste ned våre standardtekster som du enkelt legger inn i din egen checkout, slik at kunden alltid får riktig informasjon om leveringen.

Levering hjem – varsling og levering

Hvordan og når mottakeren blir varslet om forsendelsen, og hvordan og når den leveres, avhenger av hvilken tjeneste du velger å benytte.

Varsling

Når forsendelsen er klar for levering, får mottakeren en melding. Deretter blir vi enige med vedkommende om et leveringstidspunkt. Om han tilbys levering på dag- eller kveldstid, avhenger av hvilken tjeneste du har valgt å sende forsendelsen med, og hvor i landet mottaker bor. Hvis mottaker ikke er hjemme og vi har gjort et leveringsforsøk, vil han få en ny melding om hvor han kan hente forsendelsen.

Varsling via SMS

Varsles mottaker via SMS, inneholder meldingen informasjon om hvilke leveringstidspunkter hun kan velge. Hun velger tidspunkt direkte i SMS-meldingen. I meldingen er det også angitt om hun har mulighet til å hente forsendelsen selv på et utleveringssted.

Varsling via e-post eller brev

Varsles mottaker i stedet via e-post eller brev, kontakter hun oss, slik at vi kan bli enige om leveringstidspunkt, eller for å få vite hvor hun selv kan hente forsendelsen. Kontaktopplysningene er angitt i meldingen/brevet.

Legitimasjon

Når man mottar pakken hjemme, må man fremvise legitimasjon.

Ikke hjemme når forsendelsen leveres?

Hvis noen andre skal ta imot forsendelsen, må den aktuelle personen fremvise både sin egen og opprinnelig mottakers legitimasjon. Det fremgår av meldingen om han i stedet har mulighet til å hente forsendelsen på utleveringsstedet. Kan vi ikke levere, får han en melding om hvor han kan hente forsendelsen. Mottaker kan alltid følge forsendelsen med tjenesten for å spore brev, pakker og paller.

Vil du vite mer om våre netthandelsløsninger og få hjelp til å komme i gang med netthandel?