Gå direkte til sidens hovedinnhold Gå til hovedmenyen Gå til språkvelgeren

På denne hjemmesiden brukes det informasjonskapsler (“cookies”). Noen informasjonskapsler er nødvendige for at nettstedet skal fungere som det skal. Andre informasjonskapsler brukes for å optimalisere din brukeropplevelse og for at vi og våre samarbeidspartnere skal kunne tilby deg relevant markedsføring. Ved å trykke på “jeg samtykker” godkjenner du vår bruk av informasjonskapsler og behandling av dine personopplysninger i henhold til vår personvernpolicy. I personvernpolicyen kan du også lese mer om hvordan du kan slette eller blokkere informasjonskapsler samt trekke tilbake ditt samtykke.

Våre løsninger / Netthandel

Netthandel under kjøp – valgfrihet ved levering kan øke konverteringen i nettbutikken

For de fleste kundene haster det ikke så mye å få varene levert at det er verdt å betale ekstra for rask levering. En dags forskjell spiller vanligvis ingen eller bare en liten rolle. Derimot vil mange forbrukere allerede ved kjøpet gjerne angi en bestemt leveringstid og levering på et bestemt sted og på en bestemt måte som passer inn i deres rutiner.

Kundene ønsker at leveringen skal passe inn i hverdagen. Og kravene de har, varierer ut fra hva de kjøper, når de kjøper, og hva varen betyr for dem. Det å kunne velge et passende leveringssted hver gang man handler, er en viktig parameter. Nærmest betyr ikke alltid best. Friheten til å kunne velge mellom levering på jobben, hjem eller til et utleveringssted er viktigere.

Forbrukerne ønsker valgfrihet. Det skal være enkelt å velge, og det skal finnes flere alternativer å velge mellom. Vi hjelper deg med å gjøre det enklere for kundene med løsninger som gir flere valgmuligheter ved kjøp og levering.

  • La kunden velge leveringssted
  • Gi mulighet til utlevering i butikk
  • Kunden kan bruke vår app og portal
  • Flere leveringsmuligheter med FlexChange
  • Pakke og sende varer
  • Informere kunden (via varsling)

Gi mulighet til utlevering i butikk

Har du både nettbutikk og fysisk butikk, passer tjenesten Collect In-store for deg. La kundene velge om de vil hente varer kjøpt på nettet i din butikk og ikke på et annet utleveringssted. Med vår retail-app kan du bli ditt eget utleveringssted for kundene. Det gir mer trafikk i din fysiske butikk og mer frihet for kunden, som kan velge mellom flere steder enn standardalternativene for henting.

Kunden kan bruke vår app

PostNords app er en tydelig og lettforståelig app som brukes for å søke etter en forsendelse. Appen fungerer også som en fjernkontroll for pakkeleveringen – kunden kan nemlig ikke bare styre hvor varen skal leveres, men også håndtere tilleggstjenester og returer.

Flere leveringsmuligheter med FlexChange

Etterspørselen etter fleksibel hjemlevering øker i de nordiske landene. Med FlexChange kan mottakeren velge tid og sted og trenger ikke engang å være hjemme for å få pakken levert. I PostNords app eller på nettstedet kan mottakeren bestille hjemlevering, velge dag og tid og oppdatere tidspunktet for en bestilt hjemlevering. Hvis mottakeren ikke er hjemme, kan man velge at noen andre skal varsles, f.eks. en slektning eller en nabo.

Sikrere og mer fleksibel utlevering med digital identifisering

Digital identifisering er et sikkert alternativ til den fysiske legitimasjonen. For mottakeren innebærer det flere og mer fleksible muligheter for å hente pakken, og det gjør det også enklere å hente for andre. Digital ID er en tilleggstjeneste for MyPack Collect og gjelder for mottakere i Sverige.

Større valgfrihet og levering innenfor døren med digitale låser

Snart kan mottakere av varer kjøpt på nettet velge å få varene levert innenfor døren. Denne nye leveringsmåten er utviklet av PostNord og ASSA ABLOY. Sammen med nettbutikkene Jollyroom, Apotea og Komplett kjører vi i vår og sommer et pilotprosjekt der utvalgte husholdninger tester leveringsalternativet. Vi sikter på implementering i løpet av 2018. Leveringsalternativet vil finnes i Delivery Checkout og FlexChange.

Plukke og pakke

Når en ordre er kommet inn, skal varene plukkes fra lageret og pakkes i egnet emballasje. TA-leverandørene er ofte de som fronter sluttkundene med varslinger. Du må derfor sikre funksjonaliteten gjennom hele ordrehåndteringen og at TA-løsningen er tilpasset din virksomhet.

  • Nettbutikker bruker mye tid på å pakke og sende varer – da er det viktig å ha smidige løsninger for hele flyten (fra ordre- og pakkeinformasjon til gjennomtenkt lagerbeholdning og effektive pakkerutiner).
  • Utarbeid en bærekraftig strategi for emballasje, standardesker, personlige meldinger m.m. I dag er f.eks. selve emballasjen en uutnyttet kommunikasjonskanal.
  • Sikre at lagersaldoen stemmer med informasjonen som gis kunden, samt en enhetlig strategi for håndtering av saker der informasjonen er feil, f.eks. at en vare ikke finnes på lager.
  • Lag prognoser over salg og volum og koble til lager/personale som kan håndtere topper og bunner.

Sende

Som netthandelsaktør er det ikke alltid like lett å forstå seg på forskjellige tjenester, frakttermer og prosesser forbundet med varedistribusjon. Du må sikre at den tjenesten du bestemmer deg for, leverer den kvaliteten som kundene krever, samt har det servicenivået som kundene forventer. Identifiser hvilke behov for fraktløsninger du har, avhengig av type produkt, hvor kundene befinner seg, og hvilke preferanser de har.

  • En god fraktløsning oppfyller mottakerens behov, enten det dreier seg om å kunne hente varen på et utleveringssted raskt og enkelt, eller å få den levert på jobben eller hjem.
  • Høy leveringspresisjon og -kvalitet er to viktige faktorer for f.eks. å ha mulighet til å gi kontinuerlig informasjon om hvor en pakke befinner seg, og når den er fremme.

Vi har distribusjonsløsninger som oppfyller dine behov, enten du vil sende i Norge eller til utlandet.

  • Lette varer sendes best med våre postkassetjenester, f.eks. med MyPack Home Small.
  • Tyngre varer transporteres raskt og trygt med våre pakketjenester, f.eks. MyPack Collect.

Med PostNord i Sverige og Danmark samt PostNords eget nettverk av utleveringssteder i Finland og Norge får kunden varen levert helt hjem eller kan hente den når det passer på et utleveringssted i nærområdet. Vi har selvfølgelig smidige løsninger for eventuelle returer.

Les mer om våre løsninger innen import og eksport. (kommer)

Informere kunden (via varsling)

I kundeportalen tilbyr vi tjenesten Digitale Bannere der du kan opprette en automatisert flyt av meldinger til mottakerne som er merket med din logo. Les mer om kundeportalen her.

Har du allerede en egen konto, kan du logge deg inn her.

Vil du vite mer om våre netthandelsløsninger og få hjelp til å komme i gang med netthandel?