Gå direkte til sidens hovedinnhold Gå til hovedmenyen Gå til språkvelgeren
Leveringen sentral for kjøpsopplevelsen
netthandel i norden sammendrag 2018

Leveringen sentral for kjøpsopplevelsen

Forbrukerne etterspør tydelighet, valgfrihet og presisjon i leveringen. Kundene ønsker å sitte i forsetet og uttrykker med all kraft at leveringen, og dermed logistikkaktørens oppdrag, er sentralt for kjøpsopplevelsen.

Flere enn 4 av 5 nordiske forbrukere mener at det er viktig å kunne velge leveringsalternativ, noe som tyder på at valgfrihet er blitt en viktig faktor.

Svenskene skiller seg ut fra de andre nordiske forbrukerne når det gjelder ønsket om å kunne velge leveringsdato, og ved en uvanlig høy bruk av utleveringssteder. Finnene skiller seg ut når det gjelder ønsket om å kunne endre leveringsmåte etter at bestillingen er gjort. Sammen med danskene bruker finnene dessuten pakkeautomater i relativt høy grad.

Nordmenn og finner ligger i tet når det gjelder viktigheten av å bli tilbudt fri frakt, mens danskene har de høyeste kravene til rask levering.

Last ned Netthandel i Norden Sammendrag 2018 Last ned Netthandel i Norden Sammendrag 2018

Få tilgang til hele rapporten

Last ned rapporten og få innsikt i netthandelstrender, forbrukerpreferanser og utsikter.

Last ned Netthandel i Norden

Vil du vite mer om våre netthandelsløsninger og få hjelp til å komme i gang med netthandel?

tjenester for netthandlere
Pakke
MyPack Collect

MyPack Collect

Send pakker på opptil 20 kg til kunder i Norden og Europa.

Netthandel

FlexChange

FlexChange hjelper kundene med å velge hvordan og når pakken skal leveres.

Netthandel
Delivery Checkout

Delivery Checkout

En widget til nettbutikken som gjør det enkelt for kunden å velge hvordan varen skal leveres.

Meld deg på vårt nyhetsbrev!

Da vil du motta nyheter innen netthandel, logistikk og kommunikasjon.