Gå direkte til sidens hovedinnhold Gå til hovedmenyen Gå til språkvelgeren

På denne hjemmesiden brukes det informasjonskapsler (“cookies”). Noen informasjonskapsler er nødvendige for at nettstedet skal fungere som det skal. Andre informasjonskapsler brukes for å optimalisere din brukeropplevelse og for at vi og våre samarbeidspartnere skal kunne tilby deg relevant markedsføring. Ved å trykke på “jeg samtykker” godkjenner du vår bruk av informasjonskapsler og behandling av dine personopplysninger i henhold til vår personvernpolicy. I personvernpolicyen kan du også lese mer om hvordan du kan slette eller blokkere informasjonskapsler samt trekke tilbake ditt samtykke.

Appen har svaret

God og tydelig leveringsinformasjon har i dag oppnådd status som hygienefaktor innen netthandelen, og i fremtiden vil det bli tilbudt stadig mer avanserte verktøy for å kunne følge en levering.

Faktum er at løsningen på de aller fleste problemene som forbrukerne opplever som svakheter i leveringsinformasjonen, allerede er tilgjengelig i form av mobilapper med funksjoner som å få informasjon om hvor sendingen befinner seg, kart til utleveringssted eller mulighet til å håndterte returer. Det er imidlertid relativt få av nettkundene som oppgir at de bruker apper for å følge pakkene.

Men det er store forskjeller i Norden. Nordmennene har kommet lengst i bruken av apper, mens svenskene og danskene ligger et stykke etter. Bruken vil forhåpentlig øke i takt med at stadig flere forbrukere får kjennskap til at appene finnes.

Appen har svart
Har du en app for å følge pakkene dine? (Andel som har svart ja.) Grunnlag: Har du kjøpt varer på nettet de siste 30 dagene.
Last ned Netthandel i Norden Halvårsrapport 2017

Last ned hele rapporten

Last ned Netthandel i Norden Halvårsrapport 2017, og få tilgang til alle de nyeste tallene.

Last ned rapporten