Gå direkte til sidens hovedinnhold Gå til hovedmenyen Gå til språkvelgeren

På denne hjemmesiden brukes det informasjonskapsler (“cookies”). Noen informasjonskapsler er nødvendige for at nettstedet skal fungere som det skal. Andre informasjonskapsler brukes for å optimalisere din brukeropplevelse og for at vi og våre samarbeidspartnere skal kunne tilby deg relevant markedsføring. Ved å trykke på “jeg samtykker” godkjenner du vår bruk av informasjonskapsler og behandling av dine personopplysninger i henhold til vår personvernpolicy. I personvernpolicyen kan du også lese mer om hvordan du kan slette eller blokkere informasjonskapsler samt trekke tilbake ditt samtykke.

– PostNord-ligaen er en fantastisk utviklingsarena

16.01.2019 11:00:21

Foran årets sesong i PostNord-ligaen er det totalt 9 nye klubber. De nye klubbene vil i løpet av 2019-sesongen bli kjent med PostNord-talentet som har vært en suksess de tre siste sesongene.

Kommunikasjons- og markedsdirektør i PostNord Ole A. Hagen gleder seg til å ta fatt på en ny sesong, hvor han påpeker at PostNord vil skape interesse og bygge opp ligaidentiteten til PostNord-ligaen.

– Hvorfor ønsker vi å sponse PostNord-ligaen? Jo, vi ønsker å bygge kjennskap. Det er viktig for oss å få en lokal forankring, med mange mennesker over hele landet som blir stolte av at deres klubb er med i PostNord-ligaen. For å være med på å skape interesse og bygge opp ligaidentiteten har vi de siste årene jobbet med årets talent. PostNord-ligaen er en fantastisk utviklingsarena for de unge spillerne, og det er også derfor vi har satt et fokus på PostNord-talentet, eller årets talent, sier Hagen.

Gunnar Halle som er trener for G15- og G17-landslagene deler samme oppfatning som Hagen, og syntes PostNord-ligaen er et fint trappetrinn for de yngre spillerne.

– PostNord-ligaen har blitt bedre. Etter de la om divisjonssystemet syntes jeg både kvaliteten og konkurransen har økt. Jeg følger ligaen nokså tett, og det er et fint trappetrinn for de yngre spillerne som ønsker seg videre. Ligaen er uten tvil en fin utviklingsarena for de unge spillerne her til lands, sier Halle.

PostNords Kommunikasjons- og markedsdirektør bruker en katedral som et eksempel da han skal beskrive hvordan det er å være hovedsponsor for ligaen på nivå 3 i norsk herrefotball.

– Den anerkjente kirken Duomo Di Milano i Italia tok 600 år å bygge, og det kan være frustrerende at det tok så lang tid, men hvis sluttresultatet blir bra kan det ha en god effekt og bli stående i mange år. Akkurat slik er det å bygge en liga, det tar tid, trolig ikke 600 år, men vi har troen på det arbeidet vi legger ned, forteller Hagen.

Nye satsinger

PostNord-ligaen ble først etablert i 2016, og i løpet av årene har PostNord fått nyttefull erfaring. Foran 2019-sesongen er det flere spennende og nye tiltak som vil tre i kraft for å øke interessen for PostNord-ligaen.

– Nytt foran årets sesong er at vi ønsker et målshow etter hver runde fra begge avdelingene. Dette er også noe klubbene kan ta i bruk, og bruke på sine kanaler. Vi tror dette vil være et godt supplement til alle klubbene, supporterne og andre fotballinteresserte, sier Hagen.

I tillegg til et målshow vil det bli mer aktivitet rundt kampene under kommende sesong.

– Vi ønsker i større grad mer aktivitet rundt kamper. Dette skal være gjennomførbart, og per i dag jobbes det med litt ulike ideer. Dette kan være alt fra enkle konkurranser som pauseunderholdning, eller andre festlig påfunn, sier Hagen.

Dekker hele Norge

Torsdag 10. januar gikk medlemsmøtet mellom klubbene i PostNord-ligaen av stabelen. Omlag 150 fremmøtte fikk bli med på et sømløst arrangement i regi av NFF og Divisjonsforeningen.
Ole A. Hagen representerte PostNord, og holdt et foredrag foran representanter fra klubbene i PostNord-ligaen. På agendaen stod sesongen 2019, og hvilke planer PostNord har foran kommende sesong.

– Foran 2019-sesongen har vi en utrolig god spredning på lagene, hvor PostNord-ligaen vil dekke hele landet. Fra Alta i nord, til Arendal i sør. Fra Halden i øst, til Sotra i vest. PostNord er et stort nordisk selskap, og sammen med PostNord-liga lagene er vi også spredd over hele landet. Vi har en tilstedeværelse over hele Norge, og det tror vi er positivt, fortalte Hagen
De nye klubbene foran 2019-sesongen er Levanger, Byåsen Sola, Kvik Halden, Senja, Oppsal, Florø, Sotra og Åsane. Sesongstart er 13. april.

PostNord-ligaen 2019 Norgeskart
Her er årets klubber i PostNord-ligaen

Media

Images

Meld deg på vårt nyhetsbrev!

Da vil du motta nyheter innen netthandel, logistikk og kommunikasjon.
Få nyhetsbrev fra oss