Gå direkte til sidens hovedinnhold Gå til hovedmenyen Gå til språkvelgeren

På denne hjemmesiden brukes det informasjonskapsler (“cookies”). Noen informasjonskapsler er nødvendige for at nettstedet skal fungere som det skal. Andre informasjonskapsler brukes for å optimalisere din brukeropplevelse og for at vi og våre samarbeidspartnere skal kunne tilby deg relevant markedsføring. Ved å trykke på “jeg samtykker” godkjenner du vår bruk av informasjonskapsler og behandling av dine personopplysninger i henhold til vår personvernpolicy. I personvernpolicyen kan du også lese mer om hvordan du kan slette eller blokkere informasjonskapsler samt trekke tilbake ditt samtykke.

Rekord-interesse for PostNord-ligaen

Rekord-interesse for PostNord-ligaen
Rekord-interesse for PostNord-ligaen

Fredrikstad slo Asker knepent 1-0 i serieåpningen i PostNord-ligaen, men knuste alle de andre på tribunen – inkludert erkerivalen Sarpsborg 08 i Eliteserien.

Mer enn 2.000 solgte sesongkort bærer bud om et flott fotballår i Fredrikstad, som anført av tidligere landslagssjef Per-Mathias Høgmo har peilet kursen inn på opprykk.

I seriepremieren mot Asker hadde hele 5.691 tilskuere funnet veien til Fredrikstad stadion. Det er ikke unikt bare for PostNord-ligaen. Faktisk ble Fredrikstad den nest mest besøkte stadion i hele seriesystemet den helgen.

Bare Molde trakk flere i Fotball-Norge

- Det er utrolig å se det engasjementet PostNord-ligaen har skapt etter at den ble sparket i gang igjen 14. april. Vi visste at årets sesong ville blir noe helt utenom det vanlige, og kunne ikke drømt om en bedre start, sier Ole A. Hagen, kommunikasjons- og markedsdirektør i PostNord.

 Les også: Trenerprofilene inntar PostNord-Ligaen

Med 5.691 tilskuere samlet Fredrikstad-Asker 400 flere enn toppkampen mellom Sarpsborg og Brann (5.258) i Eliteserien dagen etter. Av kampene i Eliteserien og OBOS-ligaen denne runden, var det bare Molde-Lillestrøm (7411) som trakk mer folk.

 

Flere andre klubber opplevde også godt besøk, selv om de ikke kunne måle seg med Fredrikstad-tallene. Nesten 1000 personer var på plass på Jæren for å se Bryne-Fløy (1-1), mens 900 så Hønefoss tape 1-2 hjemme mot Grorud.

 Flere støtter opp om sine lag

- Kvaliteten er høyere fordi seriesystemet er spisset, flere satser skikkelig og vi har både klubber og personer som har gjort seg bemerket på aller høyeste nivå tidligere. Vi sponser PostNord-ligaen fordi vi ønsker å være tilstede på de mange arenaene over hele Norge, og er glade for at mange støtter opp om dette sammen med oss, sier Ole A. Hagen.

Også i andre runde var det Fredrikstad som trakk klart flest tilskuere. Denne gangen hadde de tatt turen til nabobyen Moss, der hjemmelaget ble slått 2-0 foran 2.225 tilskuere.

PostNord-ligaen består nå av to avdelinger med 14 lag hver. Tre fra hver avdeling rykker ned – bare vinneren går opp. De to på andreplass spiller kvalifisering mot lag nummer 13 i OBOS-ligaen (1. divisjon).

Amedia har TV-rettighetene til ligaen, og satser stort på direktesendinger der hver av mediehusene følger sine lokale lag.