Gå direkte til sidens hovedinnhold Gå til hovedmenyen Gå til språkvelgeren

På denne hjemmesiden brukes det informasjonskapsler (“cookies”). Noen informasjonskapsler er nødvendige for at nettstedet skal fungere som det skal. Andre informasjonskapsler brukes for å optimalisere din brukeropplevelse og for at vi og våre samarbeidspartnere skal kunne tilby deg relevant markedsføring. Ved å trykke på “jeg samtykker” godkjenner du vår bruk av informasjonskapsler og behandling av dine personopplysninger i henhold til vår personvernpolicy. I personvernpolicyen kan du også lese mer om hvordan du kan slette eller blokkere informasjonskapsler samt trekke tilbake ditt samtykke.

Humor bidrar til å bygge bildet av PostNord

Humor skal bidra til å bygge bildet av PostNord

Med humor og logistikk skal kunnskapen og populariteten til PostNord økes. Det er spilt inn fem reklamefilmer som kan ses i Sverige, Danmark, Norge og Finland. Reklamekampanjen er den første som PostNord har laget under det felles varemerket i de fire nordiske landene. Reklamebyrået som står bak kampanjen er Forsman & Bodenfors.

– PostNord er et relativt nytt varemerke, og det er viktig å «lade» det med et innhold som skiller oss fra konkurrentene. Vi vet at det følelsesmessige forholdet til et varemerke har stor påvirkning på beslutninger som både privatpersoner og profesjonelle kjøpere tar, sier kommunikasjons og markedsdirektør i PostNord AS Ole Hagen, og fortsetter:

– Vi ønsker derfor å skape en god grunnleggende følelse for PostNord som bedrift og varemerke. Det blir retningsgivende for annen kommunikasjon og personlige møter som PostNord gjennomfører.

Fokuset er ikke på tjenestene i seg selv, men heller på hva PostNord gjennom sine tjenester kan bidra med til en rekke forskjellige målgrupper.

– I kampanjen settes PostNord og våre løsninger i en litt uventet kontekst som skal bidra til å gi et mer personlig bilde av konsernet.

– Selv om konsernet ikke er nytt, er PostNord relativt nytt som varemerke. Vår historie er forskjellig i de forskjellige landene, det er også markedsforutsetningene. Dessuten går vi som konsern gjennom en omfattende endringsprosess. Hensikten med kampanjen er å øke kunnskapen om PostNord og hva vi kan tilby, sier Ole Hagen.

Filmene handler om et kjærestepar som i lengselen etter hverandre begynner å sende rarere og rarere gaver til hverandre, som PostNord så klart leverer. Tonen er humoristisk, og håpet er at filmene skal påvirke seeren emosjonelt.

Bacon-regissøren Bart Timmer har regissert filmene for Forsman & Bodenfors og PostNord. Han slo igjennom med Heineken-kampanjen "The closet" som fikk mye oppmerksomhet.

Fakta om PostNord AS

PostNord AS er en del det nordiske konsernet PostNord. PostNord er 60 prosent eid av den svenske staten og 40 prosent av den danske staten. Samlet omsatte PostNord AS og øvrige datterselskaper i Norge for ca 4 mrd NOK i 2015. Selskapet har ca 1350 ansatte i Norge og 800 sjåfører. Hovedkontoret ligger på Alfaset i Oslo.