Gå direkte til sidens hovedinnhold Gå til hovedmenyen Gå til språkvelgeren

På denne hjemmesiden brukes det informasjonskapsler (“cookies”). Noen informasjonskapsler er nødvendige for at nettstedet skal fungere som det skal. Andre informasjonskapsler brukes for å optimalisere din brukeropplevelse og for at vi og våre samarbeidspartnere skal kunne tilby deg relevant markedsføring. Ved å trykke på “jeg samtykker” godkjenner du vår bruk av informasjonskapsler og behandling av dine personopplysninger i henhold til vår personvernpolicy. I personvernpolicyen kan du også lese mer om hvordan du kan slette eller blokkere informasjonskapsler samt trekke tilbake ditt samtykke.

Venter pakkerekord Black Friday

Pakker etter black friday

E-handelen under årets Black Friday, den 23. november, ser ut til å slå alle tidligere rekorder. PostNords seneste prognose viser en økning på 20 prosent pakkeforsendelser i Norge sammenlignet med 2017.

PostNord har gjort en rekke tiltak før årets høysesong, og rustet opp produksjonskapasiteten før Black Friday.

Her er noen av tiltakene PostNord har iverksatt: Økt kapasitet på terminalene på Alfaset og Langhus. De to skal sammen behandle 100 000 pakker ekstra pr. dag i hele Black Week (uke 48).

  • Ny hjemleveringsterminal på Lørenskog. Den dekker Oslo-området med 1,5 - 2 millioner mennesker.
  • Egen PostNord-butikk på Grünerløkka. Fungere som et pick-up-point rett ved Sofienbergsparken, og butikken dekker et område med rundt 70 000 mennesker.
  • Nytt og mer kundevennlig hentested i Bergen.
  • 20 prosent kapasitetsøkning i butikknettverket. Kapasiteten er økt på alle hentesteder.
  • Bemanningsøkning på kundesenteret, forbedret chat og muligheter for å nå kundesenteret på facebook.

 

Rikke Kyllenstjerna
– Vi oppfordrer alle til å hente pakkene sine så snart de ankommer utleveringsstedet, slik at det blir plass til nye, sier Kyllenstjerna.

 – I fjor ble vi overrasket over hvor mange pakker nordmenn kjøpte på nett. PostNord er bedre forberedt i år etter å ha gjennomført en rekke tiltak, men vi er ydmyke i forhold til at det kan oppstå forsinkelser og feil når enorme volum kommer til godsterminalene våre, og pakkene skal hentes av kundene på utleveringsstedene. Vi oppfordrer derfor alle til å hente pakkene sine når de får melding om at de er ankommet utleveringsstedet, slik at det blir plass til nye, sier netthandelsekspert i PostNord, Rikke Kyllenstjerna.

 

 

 

 

For mer informasjon, kontakt:

Netthandelsekspert i PostNord Rikke Kyllenstjerna,

Telefon 481 18 470, e-post

 rikke.kyllenstjerna@postnord.com

 Kommunikasjonssjef Bjørn Thorvaldsen

Telefon 918 23 439, e-post

bjorn.thorvaldsen@postnord.com

Konsumentundersøkelsen er blitt gjennomført i Norge, Sverige, Danmark og Finland av Kantar Sifo. 2000 respondenter har i hvert land besvart spørreundersøkelsen mellom 7. og 14. november. Alle undersøkelser er gjort med et riksrepresentativt utvalg av befolkningen i alderen 18-79 år i respektive land.