Qliro Group utvider avtale med PostNord

Qliro Group utvider avtale med PostNord. Qliro Group består av merkevarer som members.com, milebreaker.com, bodystore.com, NLY MAN, lekmer.com, cdon.com, nelly.com og gymgrossisten.com.

PostNord og Qliro Group øker samarbeidet om pakkelogistikk på nordisk nivå. Med den nye avtalen overtar PostNord logistikken for Qliro Groups distribusjonsvolumer i Norge og forlenger avtalen i Sverige og Danmark. Qliro Group driver flere av Nordens største nettsteder for netthandel, bl.a. CDON, nelly.com og Gymgrossisten.

Den nye avtalen er resultatet av et økt strategisk samarbeid mellom partene og innebærer at PostNord blir hovedleverandør av pakkelogistikken til Qliro Groups nordiske kunder. Det dreier seg hovedsakelig om pakketjenesten MyPack Collect (pakke til butikk) samt MyPack Home Small (pakke til postkasse), men avtalen omfatter også en mindre del hjemleveringer, returtjenester og pall.

Qliro Group har samarbeidet med PostNord i Sverige siden 1999 og i Danmark siden 2009. En viktig parameter i avtalen er PostNords nordiske perspektiv med satsing på et harmonisert produkttilbud, nordiske kundeportaler og tjenester.

- Vi valgte PostNord på grunn av kombinasjonen av en god totalløsning og god pris. Vi bygger en nordisk plattform og liker PostNords tilnærming når det gjelder å finne en enhetlig løsning for produkttilbud i Norden. PostNord var også veldig tydelige med ambisjonen om å utvikle sine produkter og tjenester i nært partnerskap med oss som kunde, sier Fredrik Gardefors, Senior Manager Corporate Developmenti Qliro Group.

Fakta om Qliro Group

Qliro Group er et ledende netthandelskonsern i Norden. Siden starten i 1999 har gruppen vokst og utvidet sin produktportefølje, og er i dag en ledende netthandelsaktør innen forbrukervarer og livsstilsprodukter gjennom CDON.com, Nelly (Nelly.com, NLYman.com, Members.com) og Gymgrossisten (Gymgrossisten.com/Gymsector.com, Bodystore.com og Fitness Market Nordic). I konsernet inngår også betalings- og forbrukerfinansieringsløsningen Qliro. I 2016 genererte gruppen 4,5 milliarder i inntekter. Qliro Groups aksjer er notert på Nasdaq Stockholms Mid Cap-liste under kortnavnet "QLRO".

Besøk Qliro Groups hjemmesider