Gå direkte til sidens hovedinnhold Gå til hovedmenyen Gå til språkvelgeren

På denne hjemmesiden brukes det informasjonskapsler (“cookies”). Noen informasjonskapsler er nødvendige for at nettstedet skal fungere som det skal. Andre informasjonskapsler brukes for å optimalisere din brukeropplevelse og for at vi og våre samarbeidspartnere skal kunne tilby deg relevant markedsføring. Ved å trykke på “jeg samtykker” godkjenner du vår bruk av informasjonskapsler og behandling av dine personopplysninger i henhold til vår personvernpolicy. I personvernpolicyen kan du også lese mer om hvordan du kan slette eller blokkere informasjonskapsler samt trekke tilbake ditt samtykke.

Nytenkning og enkle løsninger

E-day på Ullevål
Dette skjedde på e-day 2018

For fjerde året på rad, og igjen ble e-d@y en innholdsrik dag med flere dyktige forelesere.

Rebecca Goodchild åpnet ballet med å fortelle tilhørerne «hvordan bli elsket av de unge?» Med sin sjarmerende Stavanger-dialekt berørte hun mange spennende og aktuelle temaer som vi står ovenfor.
– Vi må se etter smartere måter å bruke teknologi på, sa Goodchild.

Solveig Kloppen

Tenker nytt


Rikke Kyllenstjerna overtok så stafettpinnen, og snakket om kombinasjonen av kundeopplevelse og E-handel.
– Det vil aldri gå så sakte som det gjør nå, husk det. På fotballspråket befinner vi oss i et overgangsvindu, hvor det skjer enormt mye, fortalte Kyllenstjerna. 
Den frittalende netthandelseksperten til PostNord som til daglig jobber med kundeopplevelse og E-handel i PostNord mener at man bør se etter noe nytt i dagens marked.
– Se etter ting du ikke kan se. Den raskest voksende nettbutikken i Europa 2018 er den tyskbaserte motebutikken About You. Hvorfor? Fordi de har klart å komme opp med noe helt nytt. Inne på About You lager du din egen profil, og deretter velger About You ut de klærne dem mener passer best for deg. En helt ny måte å tenke på som gjør det enklere for deg som forbruker, fortalte Kyllenstjerna.

Rikke Kyllenstjerna


Nye Løsninger


PostNord med Prosjektleder for digitale løsninger  Katrine Wulfsberg i spissen kunne også avsløre en ny kundeportal for bedrifter.
– Det er en portal for bedrifter, med enkle løsninger tilpasset brukerne. Det forventes enkle løsninger med vår digitale plattform, og det har vi fått til med denne kundeportalen, sa Wulfsberg.
Sømløshet var et begrep som ble gjentatt opptil flere ganger i løpet av konferansen. Og det ikke uten grunn.
– Vi ønsker å tilby en totalpakke for brukerne, men også bedriftene. Sømløse logistikkløsninger, og et godt eksempel på dette er blant annet vårt nye pick-up-point og første PostNord-butikk på Grünerløkka. Lagertjenester er et godt supplement, fortsatte Wulfsberg.


God stemning


Mellom alle foredragene, dansingen og mimlingen ble det satt av tid til en «sofaprat», hvor Solveig Kloppen sammen med Sofia  Bårman , Rikke Kyllenstjerna og Katrine Wulfsberg snakket om logistikkutfordringene for mellomstore og små bedrifter.
Etter en kort pause og en Kahoot som fikk konkurranseinstinktet frem hos mange av de fremmøtte gikk ordet til Ingvild Elise Larner fra kleskonsernet Voice. Hun delte sine erfaringer om hvordan hun var med å bygge opp e-commerce fra «Scratch».
– Fordelen med lite eller null kompetanse er det å se ting med nye øyne, sa Larner.
Ida Serneberg fikk sjarmøretappen da hun var e-days siste foredragsholder. Underviseren fra Noroff la vekt på hvordan fremtidens kundeløsninger vil se ut. 
Avslutningsvis inntok Reidun Sæther scenen, hvor hun med sin praktfulle stemme klarte å skape julestemning blant tilhørerne. Slikt blir det god stemning av.                                                                                          
«Alt i alt» – et sømløst arrangement på Ullevål stadion.