Gå direkte til sidens hovedinnhold Gå til hovedmenyen Gå til språkvelgeren

Vi bruker informasjonskapsler (cookies) for å sikre at nettstedet vårt fungerer ordentlig, for å samle statistikk og for markedsføring. Du aksepterer bruk av informasjonskapsler (cookies) ved å lukke boksen, eller klikke videre til nettsiden. Om informasjonskapsler

Vanlige spørsmål

Her finner du svar på ofte stilte spørsmål.

Motta varer

Du kan se når din sending blir levert ved å spore den på Min side.

Har du ikke bruker til Min side?
Spor sending her eller be om bruker.

Både avsender og mottaker har tilgang til informasjon om hvor de enkelte kolliene befinner seg.

 

​​​​​​​​​Når du mottar sms/e-post om at varen er klar for å leveres, må du avtale levering.

I tjenesten kan du velde det tidsrommet på dag- eller kveldstid som passer for deg.

Når du oppdager at en mottatt sending er skadet. må du ta kontakt med oss.

Mer informasjon om hvordan du gjør dette finner du under Erstatning.

Sende varer

PostNord mottar i hovedsak gods til transport fra bedrift til bedrift eller fra bedrift til privatpersoner.

Hvis privatpersoner skal sende varer i retur med PostNord må dette alltid avtales med opprinnelig vareavsender.

Be om tilbud​

Du kan beregne transporttid mellom adresser her:
Beregn transporttid

Du kan også se hvor lang tid det vil ta å sende varer fra et gitt sted her:
Estimert transporttid

Min side finner du flere verktøy for å se sendetiden for dine sendinger.

Mangler du bruker?
Be om bruker til Min side

Du kan bestille henting her: Bestill henting

For å bestille henting må du logge inn på Min side.

Mangler du bruker?
Be om bruker til Min side

Gjennom sporingstjenesten vår kan både du som avsender og din mottaker følge med på hvor sendingen til en hver tid befinner seg.

Den enkleste utgaven av sporingsløsningen vår finner du her:
Spor sending

Dersom du logger inn på Min side får du tilgang til flere opplysninger om din sending. Her kan du se mottakers kvittering for mottatt sending, og du har mulighet til å videresende denne på e-post.

Mangler du bruker til Min side?
Be om bruker til Min side

Returnere varer

Er du avtalekunde?
Benytt vår hentebestilling for returen. Sjåføren vil ha med strekkodeetiketter og merke sendingen for deg. Du kan spore sendingen helt til den er kvittert mottatt.

Bestill henting her

Bedrift uten transportavtale
Kontakt avsender for å avtale hvordan du returnerer varen. Hvis du avtaler returfrakt via PostNord, kan du booke retur via hentebestilling. Sjåføren vil ha med strekkodeetiketter og merke sendingen for deg. Du kan spore sendingen helt til den er kvittert mottatt.

​Våre tjenester på Min side

Dersom du er avtalekunde hos oss, har du også mulighet til å benytte våre tjenester på Min side.

Mangler du bruker til Min side, kan du be om dette her:
Be om bruker til Min side

Min side kan du se alle detaljer om dine sendinger.

Mangler du bruker til Min side?
Be om bruker til Min side

Du kan også følge med på sendingen din i vår sporingstjeneste Spor sending.

Her finner du mer informasjon om hva Min side er, og hvilke tjenester vi tilbyr.

Både sendingsoppslaget og kvalitets- og omsetningsstatistikkene er tilgjengelig via søk i minimum 2 år tilbake i tid.

Vi anbefaler å velge kortere søkeperioder, da søket er omfattende.

Les mer om Min side.

  1. Logg inn på Min side
  2. Legg inn sendingsnummer, referanse eller kolli-ID i Spor sending
  3. Klikk på "Kvittering"

Kvitteringen kan videresendes på e-post.

Mangler du bruker til Min side?
Be om bruker til Min side

Lurer du på hva ulike ord og uttrykk brukt om logistikk betyr?

Ta en kikk i Logistikkordboka.​​​​​

Fant du ikke svar på ditt spørsmål?

Kontakt kundeservice ​​ ​

​​