Gå direkte til sidens hovedinnhold Gå til hovedmenyen Gå til språkvelgeren

Vi bruker informasjonskapsler (cookies) for å sikre at nettstedet vårt fungerer ordentlig, for å samle statistikk og for markedsføring. Du aksepterer bruk av informasjonskapsler (cookies) ved å lukke boksen, eller klikke videre til nettsiden. Om informasjonskapsler

Appen har svaret

God og tydelig leveringsinformasjon har i dag oppnådd status som hygienefaktor innen netthandelen, og i fremtiden vil det bli tilbudt stadig mer avanserte verktøy for å kunne følge en levering.

Faktum er at løsningen på de aller fleste problemene som forbrukerne opplever som svakheter i leveringsinformasjonen, allerede er tilgjengelig i form av mobilapper med funksjoner som å få informasjon om hvor sendingen befinner seg, kart til utleveringssted eller mulighet til å håndterte returer. Det er imidlertid relativt få av nettkundene som oppgir at de bruker apper for å følge pakkene.

Men det er store forskjeller i Norden. Nordmennene har kommet lengst i bruken av apper, mens svenskene og danskene ligger et stykke etter. Bruken vil forhåpentlig øke i takt med at stadig flere forbrukere får kjennskap til at appene finnes.

Appen har svart Har du en app for å følge pakkene dine? (Andel som har svart ja.) Grunnlag: Har du kjøpt varer på nettet de siste 30 dagene.