Gå direkte til sidens hovedinnhold Gå til hovedmenyen Gå til språkvelgeren

Vi bruker informasjonskapsler (cookies) for å sikre at nettstedet vårt fungerer ordentlig, for å samle statistikk og for markedsføring. Du aksepterer bruk av informasjonskapsler (cookies) ved å lukke boksen, eller klikke videre til nettsiden. Om informasjonskapsler

Høy kundetilfredshet i alle de nordiske landene

Høy kundetilfredshet i alle de nordiske landene Tenk tilbake på ditt siste nettkjøp. Hvor fornøyd var du med leveringen? (Andel som har svart at de er fornøyde.) Grunnlag: Har kjøpt varer på nettet de siste 30 dagene.

Friksjonsfri levering er svært viktig for at netthandelen skal kunne ekspandere og modnes enda mer. Nettbutikker og logistikkaktører jobber intensivt med å utvikle smidige og fleksible løsninger.

Forbrukerne på sin side verdsetter anstrengelsene; flere enn 9 av 10 nordiske nettkunder var fornøyde med leveringen av sitt siste nettkjøp.

I alle de nordiske landene er det en tydelig tendens til at jo yngre forbrukerne er, desto mer kresne er de når det gjelder leveringen. Dette skyldes trolig at forbrukere under 50 år generelt handler mer på nettet enn eldre og dermed har utviklet høyere krav.

Noen ganger skjer det feil med leveringen, noe som kan ha flere årsaker. Hovedgrunnene til at de som det siste året har vært misfornøyd med en levering, er at varen ble levert for sent, eller at den overhodet ikke ble levert.

Last ned Netthandel i Norden Halvårsrapport 2017

Last ned hele rapporten

Last ned Netthandel i Norden Halvårsrapport 2017, og få tilgang til alle de nyeste tallene.

Last ned rapporten