Gå direkte til sidens hovedinnhold Gå til hovedmenyen Gå til språkvelgeren

Vi bruker informasjonskapsler (cookies) for å sikre at nettstedet vårt fungerer ordentlig, for å samle statistikk og for markedsføring. Du aksepterer bruk av informasjonskapsler (cookies) ved å lukke boksen, eller klikke videre til nettsiden. Om informasjonskapsler

Rekord-interesse for PostNord-ligaen

Rekord-interesse for PostNord-ligaen
Rekord-interesse for PostNord-ligaen

Fredrikstad slo Asker knepent 1-0 i serieåpningen i PostNord-ligaen, men knuste alle de andre på tribunen – inkludert erkerivalen Sarpsborg 08 i Eliteserien.

Mer enn 2.000 solgte sesongkort bærer bud om et flott fotballår i Fredrikstad, som anført av tidligere landslagssjef Per-Mathias Høgmo har peilet kursen inn på opprykk.

I seriepremieren mot Asker hadde hele 5.691 tilskuere funnet veien til Fredrikstad stadion. Det er ikke unikt bare for PostNord-ligaen. Faktisk ble Fredrikstad den nest mest besøkte stadion i hele seriesystemet den helgen.

Bare Molde trakk flere i Fotball-Norge

- Det er utrolig å se det engasjementet PostNord-ligaen har skapt etter at den ble sparket i gang igjen 14. april. Vi visste at årets sesong ville blir noe helt utenom det vanlige, og kunne ikke drømt om en bedre start, sier Ole A. Hagen, kommunikasjons- og markedsdirektør i PostNord.

 Les også: Trenerprofilene inntar PostNord-Ligaen

Med 5.691 tilskuere samlet Fredrikstad-Asker 400 flere enn toppkampen mellom Sarpsborg og Brann (5.258) i Eliteserien dagen etter. Av kampene i Eliteserien og OBOS-ligaen denne runden, var det bare Molde-Lillestrøm (7411) som trakk mer folk.

 

Flere andre klubber opplevde også godt besøk, selv om de ikke kunne måle seg med Fredrikstad-tallene. Nesten 1000 personer var på plass på Jæren for å se Bryne-Fløy (1-1), mens 900 så Hønefoss tape 1-2 hjemme mot Grorud.

 Flere støtter opp om sine lag

- Kvaliteten er høyere fordi seriesystemet er spisset, flere satser skikkelig og vi har både klubber og personer som har gjort seg bemerket på aller høyeste nivå tidligere. Vi sponser PostNord-ligaen fordi vi ønsker å være tilstede på de mange arenaene over hele Norge, og er glade for at mange støtter opp om dette sammen med oss, sier Ole A. Hagen.

Også i andre runde var det Fredrikstad som trakk klart flest tilskuere. Denne gangen hadde de tatt turen til nabobyen Moss, der hjemmelaget ble slått 2-0 foran 2.225 tilskuere.

PostNord-ligaen består nå av to avdelinger med 14 lag hver. Tre fra hver avdeling rykker ned – bare vinneren går opp. De to på andreplass spiller kvalifisering mot lag nummer 13 i OBOS-ligaen (1. divisjon).

Amedia har TV-rettighetene til ligaen, og satser stort på direktesendinger der hver av mediehusene følger sine lokale lag.