Gå direkte til sidens hovedinnhold Gå til hovedmenyen Gå til språkvelgeren

Vi bruker informasjonskapsler (cookies) for å sikre at nettstedet vårt fungerer ordentlig, for å samle statistikk og for markedsføring. Du aksepterer bruk av informasjonskapsler (cookies) ved å lukke boksen, eller klikke videre til nettsiden. Om informasjonskapsler

Pressemeldinger

Qliro Group utvider avtale med PostNord

Qliro Group utvider avtale med PostNord

PostNord og Qliro Group øker samarbeidet om pakkelogistikk på nordisk nivå. Med den nye avtalen overtar PostNord logistikken for Qliro Groups distribusjonsvolumer i Norge og forlenger avtalen i Sverige og Danmark. Qliro Group driver flere av Nordens største nettsteder for netthandel, bl.a. CDON, nelly.com og Gymgrossisten.

Les videre
Slik blir årets PostNord-liga

Slik blir årets PostNord-liga

Bare to av fire avdelinger er igjen og maks tre lag kan rykke opp. Når 2. divisjon starter opp igjen 2. påskedag blir det tøffere enn noen gang å hevde seg.

Les videre
Logistikkpris til Komplett Group

Logistikkpris til Komplett Group

Netthandelsgiganten Komplett Group vant PostNords "Logistikkprisen 2017". Prisen ble delt ut under PostNords todagers Futurum-konferanse på Ullevaal Stadion.

Les videre
Komplett Group og PostNord signerer ny stor avtale!

Komplett Group og PostNord signerer ny stor avtale!

Komplett Group og PostNord har signert rammeavtale på flere hundre millioner kroner som forlenger selskapenes samarbeid.

Les videre
Nordmenn handlet på nett for over 50 milliarder NOK under 2016

Nordmenn handlet på nett for over 50 milliarder NOK under 2016

I løpet av 2016 handlet nordmenn på nett for over 50,1 milliarder NOK. Det tilsvarer 1691 kroner per person, hvilket er det største beløpet i det nordiske markedet. Sammenlagt kjøpte nordiske nettkunder varer på nettet til en verdi av 213,6 milliarder kroner i 2016. Det fremgår av PostNords årlige rapport "Netthandel i Norden" som nå utgis for 9. gang.

Les videre
7 av 10 netthandlet i desember

7 av 10 netthandlet i desember

PostNords e-barometer for desember 2016 viser at 71 prosent netthandlet i julemåneden.
- Vi vet fra før at mange sjekker ut en vare i en butikk før de eventuelt handler samme varen på nettet. Tallene fra denne målingen viser at 33 prosent sjekket varer på mobilen mens de var i en fysisk butikk eller på kjøpesenter. Tilsvarende sjekket 43 prosent varer når de ikke var tilstede i butikk, sier Kristin Anfindsen, Utviklingssjef eCommerce i PostNord.

Les videre
Julehandel på nett

Nordmenn har allerede kjøpt julegaver for 3,5 milliarder NOK

Julehandelen har alt kommet godt i gang. Allerede før Black Friday har nordmenn kjøpt julegaver for over 3,5 milliarder NOK, og til sammen har de nordiske forbrukerne hittil handlet julegaver for 9 milliarder NOK. Netthandelen har også fått et oppsving og fortsetter å ta en stadig større del av den totale julehandelen. Hittil har nordmenn netthandlet julegaver til en verdi av nesten 1 milliard NOK ifølge den årlige undersøkelsen der PostNord tar temperaturen på julehandelen.

Les videre
Togstreiken rammer nå næringslivet for fullt -  pakkene må ta bilen

Togstreiken rammer nå næringslivet for fullt - pakkene må ta bilen

Streiken blant medlemmene i Norsk lokomotivmannsforbund er ytterligere opptrappet, blant annet hos godsselskapet CargoNet, og de som rammes nå er næringslivet.

- Denne uken mister vi 50% kapasitet på Nordlandsbanen og Bergensbanen, og 25% kapasitet på Sørlandsbanen. Det er klart at dette får konsekvenser for godset som skal frem, sier kommunikasjons og markedsdirektør Ole A. Hagen i PostNord.

Les videre

PostNord åpner sitt butikknettverk for innleverte pakker

- For første gang i vår historie tilbyr vi nå et produkt rettet mot forbrukermarkedet, ved at også privatpersoner kan sende pakkene sine i butikk ved å bestille tjenesten på postnord.no. Dette produktet vil ta opp konkurransen med Posten Norges ”Norgespakke”, sier administrerende direktør Robin Olsen i PostNord.

Les videre
Humor bidrar til å bygge bildet av PostNord

Humor bidrar til å bygge bildet av PostNord

Med humor og logistikk skal kunnskapen og populariteten til PostNord økes. Det er spilt inn fem reklamefilmer som kan ses i Sverige, Danmark, Norge og Finland. Reklamekampanjen er den første som PostNord har laget under det felles varemerket i de fire nordiske landene. Reklamebyrået som står bak kampanjen er Forsman & Bodenfors.

Les videre
Meld deg på vårt nyhetsbrev

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vi blir veldig glad om du melder deg på nyhetsbrevet vårt! Da vil du motta nyheter innen e-handel, logistikk og kommunikasjon.

Få nyhetsbrev fra oss