1 av disse 3 blir Årets Talent i PostNord-ligaen

Årets PostNord-talent 2017 - Solbakken, Mickelson eller Kinn?

1 keeper fra Vard Haugesund og 2 spillere fra HamKam er av trenerne i PostNord-ligaen stemt frem som de største talentene i «utviklingsligaen». Snart avsløres om det blir Thomas Kinn, Markus Solbakken eller Nicholas Mickelson som får prisen som Årets Talent.

Årets Talent i PostNord-ligaen ble for første gang kåret i 2016, den gang med en kandidat fra hver av det som da var 4 avdelinger, før Nest-Sotras Kasper Nissen til slutt vant prisen. I årets nye og spissede PostNord-liga har trenerne stemt frem talenter fra de 2 avdelingene.

Og oversikten blant trenerne er stor. Det ikke bare gjennom innbyrdes oppgjør, men også takket være tilgangen til video fra Amedias sendinger fra samtlige kamper.

PostNord-ligaen har i år fremstått som en meget god utviklingsarena, og talentene er mange og store. De 3 med flest stemmer har også alle yngre landskamper for Norge:

• Markus Solbakken, 17 år gammel midtbanespiller for HamKam. Har spilt 23 A-kamper i år. Markus har 6 landskamper på G16- og G17-nivå. Er kjent som sønn av Ståle Solbakken.
  • Nicholas Mickelson, 18 år gammel back for HamKam. Har spilt 21 A-kamper i år. Nicholas har totalt 13 landskamper på G16-, G17- og G18-nivå (bl.a. i 7-1-seieren over Albania tirsdag denne uken).
  • Thomas Kinn, 18 år gammel keeper for Vard Haugesund. Thomas har spilt alle Vards 25 A-kamper i år. Har 2 G18-landskamper.

Hvem av de 3 som vinner avklares og offentliggjøres først neste uke – med en seremoni i forbindelse med siste serierunde 21. oktober.

Trenerne kunne nominere inntil 3 spillere hver, hvorav maksimalt 1 fra egen klubb. Spillerne skulle være under 21 år og i tillegg til å utmerke seg med spesielt gode fotballferdigheter, ha et høyt utviklingspotensial og stå for gode holdninger.

Etter de 3 ovennevnte fikk de 3 neste på lista like mange stemmer – på det vi kan kalle en delt fjerdeplass:

• Marcus Mehnert, Asker
  • Andreas Ueland, Bryne
  • Eric Kitolano, Notodden

Vinneren får 20.000 kroner og spillerens klubb får også 20.000 kroner fra ligapartner PostNord. Prisen vil altså bli offentliggjort og utdelt på serieavslutningen til laget han spiller på.

Les mer om PostNord-ligaen

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vi blir veldig glad om du melder deg på nyhetsbrevet vårt! Da vil du motta nyheter innen e-handel, logistikk og kommunikasjon.

Få nyhetsbrev fra oss