Gå direkte til sidens hovedinnhold Gå til hovedmenyen Gå til språkvelgeren

Vi bruker informasjonskapsler (cookies) for å sikre at nettstedet vårt fungerer ordentlig, for å samle statistikk og for markedsføring. Du aksepterer bruk av informasjonskapsler (cookies) ved å lukke boksen, eller klikke videre til nettsiden. Om informasjonskapsler

Komplett Group og PostNord signerer ny stor avtale!

Komplett Group og PostNord signerer ny stor avtale Fra venstre: Kristine Martinsen, Key Account Manager PostNord, Beate Kihle, ass.dir. Key Account Manager PostNord, Bjørn-Tore Svendsen, logistikksjef Komplett og Kristoffer Opheim, transportsjef Komplett.

Komplett Group og PostNord har signert rammeavtale på flere hundre millioner kroner som forlenger selskapenes samarbeid.

- Vi ser Komplett Group som en langsiktig og strategisk forretningspartner - noe vårt samarbeid siden 1991 bærer preg av. Vi har i disse årene utviklet oss sammen med Komplett Group i et partnerskap der entusiasme, kremmerånd og høye forventninger har preget samarbeidet. At vi nå har inngått en avtale om å fortsette det tette samarbeidet med Komplett Group er vi glade for, sier administrerende direktør i PostNord, Robin Olsen.

- For oss er det viktig å samarbeide med en aktør som er god på leveranse i alle de nordiske landene. Tungtveiende for oss er også måten PostNord jobber med innovasjon. Vi blir i stor grad involvert, og det vil komme nye tjenester og løsninger våre kunder vil ha stor glede av, sier Anton Hagberg, administrerende direktør i Komplett Nordic.

- Leveranse er en viktig del av kundereisen. Det skal være sømløst fra A – Å og leveransen skal ha «Komplett-kvalitet». Det betyr at PostNord må etterleve våre verdier og krav til en god kundeopplevelse.

Stadig høyere krav

Komplett Group og PostNord opererer begge i markeder der stadig høyere krav til tilgjengelighet, fleksibilitet og kundeopplevelse er kritiske suksessfaktorer. I likhet med Komplett Group må PostNord kontinuerlig tilpasse seg endringer i både markedssituasjon og kunders kjøpsadferd.

- Våre systemer, analyseverktøy og kontrollfunksjoner gir Komplett Group en helhetlig oversikt over egen logistikkflyt. Våre rådgivere jobber kontinuerlig sammen med Komplett Group med å se på utviklingsområder, og vi bidrar med dedikerte støttepersoner innen disse prosjektene og videre strategisk utvikling og partnerskap på nordisk nivå, forteller Key Account Manager i PostNord, Kristine Martinsen.

Må forstå markedet

PostNord har gjennom mange år investert mye i å analysere og forstå kunde- og kjøpsadferd.

- Det er spennende for oss å bidra til at Komplett Group når sitt mål om å styrke posisjonen som Nordens ledende netthandelsaktør. Takket være vårt kundeløfte om alltid å være i forkant har både privatkunder og forretningskunder anerkjent vår kompetanse, sier Robin Olsen.

Sammenlagt kjøpte nordiske nettkunder varer på nettet til en verdi av 213,6 milliarder kroner i 2016. Det fremgår av PostNords "Netthandel i Norden 2017". Sammen vet PostNord og Komplett hvordan de skal angripe det nordiske markedet.

For mer informasjon, kontakt:

Kommunikasjonssjef Bjørn Thorvaldsen, telefon 918 23 439.
bjorn.thorvaldsen@postnord.com

Direktør Komplett Nordic Anton Hagberg
anton.hagberg@komplett.com

Fakta om PostNord AS

PostNord AS er en del det nordiske konsernet PostNord. PostNord er 60 prosent eid av den svenske staten og 40 prosent av den danske staten. Samlet omsatte PostNord AS og øvrige datterselskaper i Norge for ca 4 mrd NOK i 2015. Selskapet har ca 1400 ansatte i Norge og 800 sjåfører. Hovedkontoret ligger på Alfaset i Oslo.

Fakta om Komplett Group

Komplett Group er Nordens største netthandelsaktør, med totalt 18 nettbutikker. Komplett Group hadde i 2015 en samlet omsetning på 7,3 milliarder norske kroner. Hovedkontoret ligger i Sandefjord.