Gå direkte til sidens hovedinnhold Gå til hovedmenyen Gå til språkvelgeren

Hjemlevering til himmels og dobling av gods i nord

15.05.2020 11:21:27

- Det har vært en formidabel oppgang for hjemleveringstjenesten vår, og sjåførene har reist rundt til kunder i alle utkanter av området her. Vi har også levert flere tusen kartonger med antibac, smittevernsdrakter og engangshansker til våre 3 nordligste fylker, forteller driftsleder i Stokmarknes, Christian Klaussen.

- Vi har hatt en betydelig oppgang på vår kunde NorEngros Helseservice AS nå i korona-perioden, og dette har gitt oss en produksjon på dagtid helt utenom det normale. Vi har også hatt 2 deltidstillinger permittert i en periode, og det har vi selvsagt fått merke.

- I tillegg har det vært en formidabel oppgang for hjemleveringstjenesten vår, og her må jeg bare berømme alle våre sjåfører som finner frem til de private mottakerne uansett på hvilken utkant de bor.

Avdelingen på Stokmarknes meddeler at det går veldig bra med dem. Der ser de frem til sommeren, og er glade for å endelig får litt bar asfalt under dekkene. Da blir sjåførene i nord i godt humør.

Den siste perioden har vært preget av korona, og mesteparten av godset har bestått av medisinske forbruksvarer.

- Flere tusen kartonger med antibac, smittevernsdrakter og engangshansker er sendt ut i de 3 nordligste fylkene. Vi har hatt 4 containere med utgående last flere dager, mot normalt 2, og det er mye for vår lille avdeling, sier Klaussen.

Er det noen endringer i hvordan dere drifter nå enn tidligere?

- Bortsett fra at vi har hatt større trykk på dagtid, drifter vi på samme måte som vi har gjort før korona-perioden. Vi har ikke hatt noe sykdom på avdelingen i perioden heller.

Nå ser det ut som hverdagen gradvis normaliserer seg, men med et litt nytt levesett for å unngå oppblomstring av smitte igjen. Når han ser tilbake på de siste ukene, har driftslederen fått erfare hvor raskt vi tilpasser oss.

- Det vi har lært er hvor fort vi og våre kunder har klart å omstille oss til dagens situasjon. Alle er blide og har stor forståelse for at det blir noen forsinkelser.

- Jeg vil også få benytte anledningen til å takke hele Postnord AS, ansatte på terminaler og kjørerkontor, alle sjåfører og bileiere for en fantastisk god og utført jobb i denne vanskelige perioden, avslutter han.

Endrede leveringsrutiner midlertidig p.g.a. covid-19

For å redusere risikoen for smitte vil vi ikke kreve signatur fra mottaker ved levering. Vi vil også gi mottaker muligheten til å angi leveringspunkt i vår mottakerportal.

Meld deg på vårt nyhetsbrev!

Da vil du motta nyheter innen netthandel, logistikk og kommunikasjon.
.