Gå direkte til sidens hovedinnhold Gå til hovedmenyen Gå til språkvelgeren

PostNord i Beograd: — Kundesenteret vårt leverer fantastiske resultater

04.12.2019 08:56:15

På kundesenteret til PostNord i Beograd sitter det 30 personer som tar seg av kundehenvendelser, og i den hektiske førjulsperioden legger dem ned en imponerende innsats.

BEOGRAD: Alle på kundesenteret til vår eksterne partner ProffCom i Beograd snakker norsk, svensk eller dansk.

Amalie Ersland Vestbø er teamleder på kundesenteret i Haraldrudveien og har nylig besøkt kundesenteret i Beograd som er eid av ProffCom, og sitter igjen med fine inntrykk.

— I PostNord har vi valgt å ta deler av kundehenvendelsene til kundesenteret til en ekstern partner, da blant annet til Beograd. Vi i PostNord har fått mye ut av samarbeidet, i form av lavere kostnader, økt fleksibilitet og ikke minst at de kan gi den samme gode kundetilfredsheten som vi gjør i eget hus her i Norge, sier Amalie.

Alle på kundesenteret snakker norsk, eller et annet skandinavisk språk. Noen av kundebehandlerne i Beograd har studert norsk på universitetet i hovedstaden, også er det flere som tidligere har bodd i Skandinavia, før de nå har flyttet tilbake.

— Av de 30 som arbeider i Beograd, har 20 fått opplæring av PostNord. Kundesenteret vårt i Beograd sitter på telefon, plukker e-post og svarer på chat. De tar også daglige AU-lister, altså informerer kundene som ikke får pakkene sine etter avtale, sier Amalie.

Høysesong er i full gang og da er det spesielt godt å vite at man har dyktige ansatte som skal imøtekomme og hjelpe våre forbrukere i en hektisk førjulstid.

Populært med skandinavisk språk i Beograd

I tillegg til å gjøre en svært god jobb, er gjengen i Beograd også ansvarlig for telefon, chat og e-post mellom kl 16 og 19.

— Vi har ukentlige samarbeidsmøter med kundesenteret vårt i Beograd for å heve både kvalitet og KTI, samt ukentlige driftsmøter. Avdelingen vår i Beograd leverer fantastiske resultater, noe våre KTI-tilbakemeldinger er et bevis på, sier Amalie.

Noen av de som har studert språk, og snakker flytende norsk på kundesenteret er teamleder Zorana.

— Jeg studerte skandinavisk litteraturhistorie i fire år. Det er overraskende mange som studerer et av de skandinaviske språkene her i Beograd. Det varier litt, men det er ca 70 personer som begynner på disse studiene hvert eneste år, sier Zorana.

Her er noen utvalgte KTI-tilbakemeldinger der kunder var spesielt fornøyde med avdelingen i Beograd:

- Ekstremt bra oppfølging! Skulle ønske alle var like flinke som Marina. Hun burde bli brukt som eksempel for hvordan kundeservice skal være i PostNord.

- Jelena hos kundeservice var super i telefonen og møtte ein stressa kunde på ein veldig fin måte! Det blei likevel kluss med løsninga, men ho gjorde det ho kunne!

- Rahela har uttøvd sin rolle som kundebehandler på utmerket vis, vi er veldig fornøyde med hjelpen og oppfølgingen vi fikk.

- Jeg var inne på Chat med dere. Ei Marte eller Marta. Utrolig hyggelig. Veldig enkel å snakke med.

- Ivona er en strålende kundebehandler som hjelper oss 100 % hver gang vi ringer. Alle bør være litt mer som Ivona. Stå på!

- Bra støtte av Nada og Igor. Stor takk!

- Kundebehandler Igor fortjener en stor takk - ikke bare for løsningen på min henvendelse, men for hvordan han ved å gi meg oppdatering underveis sørget for en god brukeropplevelse. Mitt inntrykk av PostNord er definitivt endret til det bedre av hans fine håndtering av saken min.

Beograd er hovedstaden i Serbia på Balkanhalvøya sørøst i Europa. Byen har ca 1,4 millioner innbyggere, og er landets politiske, kulturelle og økonomiske sentrum, med betydelig industri. Byen er også et utdanningssenter med flere universiteter, høyskoler og akademier. Beograd universitet fra 1863 har 31 fakulteter med cirka 90 000 studenter.

Meld deg på vårt nyhetsbrev!

Da vil du motta nyheter innen netthandel, logistikk og kommunikasjon.
.