Hopp over navigering og søk
Öppna i Microsoft Edge
2020-08-20 10:52

PostNord og Zalando leverer hjem med stor suksess

Siden juni har Zalando sammen med PostNord levert hjem til forbrukere over hele landet, og det har blitt et svært populært valg.

Mer og mer handles på nett, i tråd med dette ønsker forbrukerne flere valgmuligheter og bekvemmelige leveringsalternativer. Postkassen har historisk alltid vært et viktig leveringspunkt, men med økt netthandel endres også hva som leveres og kravene til andre løsninger presser seg fram.

May-Helen-Lundberg-900x1600.jpg

Produktsjef for hjemlevering i PostNord, May Helen Lundberg.

- Med lavere brevvolum, færre aviser og økte pakkeandeler har leveringspunktet gradvis flyttet seg fra postkassen til dør. Med bakgrunn i dette har vi utviklet en ny løsning for hjemlevering der pakkene leveres raskt til mottakerens egendefinerte leveringspunkt, det kan være på døren, putekassen eller bak huset, sier produktsjef for hjemlevering i PostNord, May Helen Lundberg.

Zalando, PostNords største netthandelskunde startet med hjemleveringstjenesten nå i sommer og all statistikk tyder på at dette er noe forbrukerne setter pris på.

- Vi kunne raskt se at dette ble et populært valgt blant forbrukerne. Selv om de må betale for hjemlevering velger ca. 20% å få pakken levert hjem. Siden oppstart har vi levert ca. 50 000 pakker og antallet øker hver uke. Kundeopplevelsen er bra, forteller Lundberg.

Produktsjefen for hjemlevering i PostNord tror nå flere vil følge etter Zalando.

- Med Zalando i gang tror vi mange kunder vil følge etter, og at hjemlevering vil bli et av de viktigste produktene til PostNord fremover, avslutter Lundberg.

Her kan du lese mer om hjemleveringstjenesten vår, MyPack Home.

Driftsmeldinger

Her finner du informasjon over hendelser som påvirker vår produksjon og distribusjon.

Se også:

Vei- og trafikkinformasjon fra Statens vegvesen
Trafikkmeldinger fra Bane NOR
Varsler om naturfarer i Norge

Se driftsmeldinger