Hopp over navigering og søk
Öppna i Microsoft Edge
2020-10-14 00:00

PostNord utvikler sin visuelle identitet for å styrke sin merkevare

PostNord utvikler og styrker sin visuelle identitet – ett av flere strategiske grep, som en del transformasjonen selskapet er inne i.

Postnord visuell identitet

Den forsterkede identiteten er et resultat av en ny nordisk merkevarestrategi, som skal bidra til å forenkle netthandleres hverdag.

- Vi, sammen med andre aktører, spiller en viktig rolle i menneskers hverdag ved å levere varer som kjøpes i nettbutikker. Spesielt under pandemi og nye forsterkede preferanser for netthandel har vår rolle blitt tydelig forsterket og vil bli det i tiden fremover, sier selskapets kommunikasjon -og markedsdirektør Ole A. Hagen.

Styrke posisjonen i markedet

Med økt forbrukerfokus og fortsatt høy leveringskvalitet skal PostNord styrke sin posisjon i det norske markedet.

-  Med en forsterket visuell identitet skal vi gjenspeile den utviklingen som har funnet sted for vårt tjenesteutvalg og dekningsgrad for å tilpasse oss forbrukeres preferanser i Norge. Vi er godt rustet til å møte den økte konkurransen innen levering av pakker, og det ønsker vi å gjenspeile gjennom en enklere, vennligere og mer fremoverlent PostNord-identitet, fortsetter Ole A. Hagen.

Maria Korban, assisterende kommunikasjons- og markedsdirektør i PostNord Norge
Maria Korban, assisterende kommunikasjons- og markedsdirektør i PostNord Norge

-  Målet vårt er å bli en foretrukket og valgt merkevare – for bedrifter og forbrukere i Norge. Derfor er det viktig at vår identitet synliggjør hvordan vår verdi er å være koblingen mellom forbrukerne og alt de bryr seg om. En identitet som, i likhet med varemerket vårt, er dynamisk og i stadig utvikling, men som samtidig viderefører vår ikoniske blåfarge og logo. Det har vært et veldig spennende utviklingsarbeid mellom landene det siste året, og vi er sikre på at vi vil bli en enda tydeligere og differensiert aktør, sier PostNords assisterende kommunikasjons -og markedsdirektør Maria Korban.

En ny visuell identitet 

Arbeidet er et resultat av samarbeidet med NoA-byrået Bold, som startet høsten 2019.

Til den nye visuelle identiteten har Bold tatt utgangspunkt i den blå PostNord-fargen, og byrået har utvidet fargepaletten for å gi en bedre brukeropplevelse på alle digitale flater. En ny designhåndbok skal formidle følelsen av at PostNord er et selskap i konstant bevegelse, og en unik typografi skal gi karakter og øke lesbarheten på mobil. Bold har også utviklet ny bildestil, hvorav en del er skapt i 3D og gjenspeiler layoutelementer fra designhåndboken reprodusert i ulike naturlige materialer for en taktil og fysisk opplevelse av varemerket.

Driftsmeldinger

Her finner du informasjon over hendelser som påvirker vår produksjon og distribusjon.

Se også:

Vei- og trafikkinformasjon fra Statens vegvesen
Trafikkmeldinger fra Bane NOR
Varsler om naturfarer i Norge

Se driftsmeldinger