Hopp over navigering og søk
Öppna i Microsoft Edge

Varebrev - i kraftig volumvekst

Varebrev - i kraftig volumvekst.jpg

Norske forbrukere netthandler stadig mer, og kravene til leveranse øker i takt med dette. Enkel og bekvem levering, så nærme hjemmet som mulig, er en tydelig preferanse. Derfor tilbyr PostNord nå Varebrev, i samarbeid med Helt hjem Mediapost.

Varebrevet passer for deg som driver nettbutikk, og har små forsendelser med lav verdi som passer i en postkasse. PostNords Varebrev blir levert sammen med morgenavisen 6 eller 7 dager i uken, og mottakeren får en SMS når pakken er levert, noe som gir trygghet for leveransen

I 2015 oversteg volumet 245.000 Varebrev, hvilket er en femdobling fra 2014. Logistikk-koordinator, May Helen Lundberg, forteller at samarbeidet med kundene er bra.

- De fleste Varebrev-kundene våre så langt, er allerede kunder av oss på Pakkeutlevering, så vi kjenner godt hverandres systemer og hva som fungerer. Dette forenkler kommunikasjonen veldig, da vi allerede vet hva som vil fungere, og hvordan vi sammen kan løse eventuelle utfordringer.

Suksessen med Varebrevet skyldes at produktet har blitt utviklet over tid med relativt lave volumer, noe som har gjort det mulig å luke vekk de største barnesykdommene nye produkter alltid opplever. At volumet nå øker passer veldig godt, da produktet er i en fase av standardisering, med eksempelvis enda flere kontrollpunkter, automatisert returløsning og nytt sorteringsanlegg som bedrer håndteringen. Dette gir både bedre kontroll og bedre kvalitet.

Med Varebrev i produktporteføljen er PostNord totaltilbyder til e-handelskunder, med løsninger som dekker HjemleveringPakkeutlevering i butikk og nå, for de minste pakkene, Varebrev.