Gå direkte til sidens hovedinnhold Gå til hovedmenyen Gå til språkvelgeren
kartlegging av hele kundereisen er viktigere og viktigere

Netthandel i Norden 2018

Det nordiske netthandelsmarkedet er i fortsatt sterk utvikling, og den fysiske handelen utfordres på flere og flere områder. I takt med at nordiske forbrukere går over til en stadig mer digital livsstil som setter sitt preg på alle aspekter i livet, blir det viktigere for netthandelsaktørene å følge og kartlegge hele kundereisen – før, under og etter kjøpet – for å få oversikt over kundenes atferd.

Nye kjøpsprosesser og ny kundeatferd utvikles raskt, og viljen til å endres i takt med markedet er avgjørende for å lykkes. For netthandelsaktører er det allerede i dag viktig å skaffe seg innsikt om forbrukerne, men skal man lykkes på et nordisk marked med stadig stigende konkurranse, vil dette bli enda viktigere de neste årene.

Selv om det nordiske markedet på mange måter er i ferd med å bli mer homogent, er det fortsatt en del forskjeller fra land til land. Som netthandelsaktør er det viktig å ha oversikt over de enkelte landene for å kunne tilpasse og optimalisere alt fra markedsføring og tilbud til leveringsalternativer og betalingløsninger ut fra hva forbrukerne faktisk ønsker.

Denne rapporten inneholder mye spennende informasjon. En svært tydelig trend og nok et tegn på den økte digitaliseringen er at nordiske nettkunder bruker mobilen i stadig større grad i forbindelse med nettkjøp. Den brukes ikke bare til å gjøre research om varer før man handler, nå brukes f.eks. mobilens kart og posisjoneringsfunksjoner samtidig som mobilkameraet
er blitt en naturlig del av kjøpsatferden på en måte vi ikke har sett før.

Last ned Netthandel i Norden 2018 Last ned Netthandel i Norden 2018

Få tilgang til hele rapporten

Last ned rapporten og få innsikt i netthandelstrender, forbrukerpreferanser og utsikter for 2018.

Last ned Netthandel i Norden 2018
nyere netthandelsrapporter
Netthandel i Norden Halvårsrapport 2018

Netthandel i Norden Halvårsrapport 2018

Handelen er midt i et stort skifte. Endringene skjer raskt, både globalt og lokalt. I dag står netthandelen for størstedelen av den samlede handelsveksten i Sverige. Veksten innen netthandelen betyr også at pakkevolumene snart vil bli doblet, og at strukturen i samfunnet må og vil se annerledes ut.

Meld deg på vårt nyhetsbrev!

Da vil du motta nyheter innen netthandel, logistikk og kommunikasjon.
.