Gå direkte til sidens hovedinnhold Gå til hovedmenyen Gå til språkvelgeren

Vi bruker informasjonskapsler (cookies) for å sikre at nettstedet vårt fungerer ordentlig, for å samle statistikk og for markedsføring. Du aksepterer bruk av informasjonskapsler (cookies) ved å lukke boksen, eller klikke videre til nettsiden. Om informasjonskapsler

Netthandelsrapporter

PostNord gjennomfører flere netthandelsundersøkelser hvert år, både i Norden og Europa. Disse gir oversikt over trender innen e-handel; forbrukernes handlemønster, preferanser når man handler på nett, og preferanser rundt leveransen av varene.

E-commerce in Europe 2016

E-handel i Europa 2016

Netthandelen i Europa fortsetter å vokse. Denne rapporten beskriver europeiske forbrukeres handlevaner på nettet, basert på en undersøkelse gjort i 12 ulike land. Hele 253 millioner konsumenter i disse landene sier at de handler på nett, og at deres online kjøp det siste året utgjorde en verdi på 189 milliarder Euro. Dette er en økning på 9 milliarder fra året før.

Last ned rapporten
Netthandel i Norden 2016 halvårsrapport

Netthandel i Norden halvårsrapport

Netthandelen i Norden fortsetter å øke, og innbyggerne handlet varer til en verdi av 95,5 milliarder kroner på nettet i første halvår av 2016. En tydelig trend er at forbrukerne får stadig større innflytelse over kjøps- og leveringsprosessen, og det er særlig den yngre generasjonen som driver frem utviklingen ved å handle mest og stille nye krav til nett- og logistikkaktører.

Last ned rapporten
Netthandel i Norden 2016

Netthandel i Norden 2016

Den nordiske netthandelen blomstrer. Ekspertene i PostNords netthandelspanel har vurdert trender og peker blant annet ut dagligvarer som et fremtidig vekstområde. I tillegg er det enighet om at kanalen spiller en stadig mindre rolle. Det viktigste er å ha en fleksibel og tilgjengelig nettbutikk og en logistikkpartner som muliggjør leveranser på den måten kundene ønsker.

Last ned rapporten
E-commerce in Europe 2015

E-handelen i Europa 2015

Den europeiske e-handelen er i stadig vekst, og forbrukerne har utviklet modnere handlevaner. Dette kommer til syne gjennom at flere og flere europeere handler på nett, at kjøpesummene øker, og at handelen på tvers av landegrenser øker raskt.

Last ned rapporten
E-handelen i Norden 2015

E-handelen i Norden 2015

E-handelen i Norden utvikler seg kraftig og følger de nyeste trendene, der omnichannel – kombinasjonen av handel i fysiske og digitale kanaler – er den tydeligste. Det sier PostNords e-handelseksperter når de analyserer og kommenterer resultatene av årets undersøkelse og utviklingen av e-handelen i Norden.

Last ned rapporten
E-handelen i Norden Q1 2015

E-handelen i Norden Q1 2015

Netthandelen i Norden er i stadig utvikling. I første kvartal 2015 kjøpte flere enn sju av ti nordiske forbrukere varer på nettet til en samlet verdi av SEK 36,5 milliarder. Det tilsvarer en økning i den nordiske netthandelens verdi på 7 prosent sammenlignet med samme periode i fjor. Samtlige markeder vokser, bortsett fra Norge, der både antall nettkunder og verdien kundene handler for, gikk ned i kvartalet sammenlignet med forrige periode i fjor.

Last ned rapporten
E-handelen i Norden 2014

E-handelen i Norden 2014

E-handelen i Norden øker, men det gjør også viktigheten av den fysiske butikken. Ifølge PostNords eksperter er omnichannel, det vil si at fysiske og digitale kanaler integreres, en av de tydeligste e-handelstrendene i 2014.

Last ned rapporten
E-barometer Q3 2014

E-barometer Q3 2014

Det nordiske netthandelen i tredje kvartal 2014 er estimert til 31,7 milliarder norske kroner. Dette er en økning fra andre kvartal, til tross for at andelen netthandlende i hvert land holder seg nokså stabil.

Last ned rapporten
E-barometer Q2 2014

E-barometer Q2 2014

PostNord gjennomfører i samarbeid med TNS Sifo undersøkelser blant et riksrepresentativt utvalg av norske forbrukere om deres handlevaner på Internett. Denne kunnskapen gir oss og våre kunder stor innsikt i hvilke trender som rører seg innenfor netthandel.

Last ned rapporten
E-handelen i Norden 2013

E-handelen i Norden 2013

En kjøpesterk befolkning som er vant med å bruke Internett, bidrar til at nordiske forbrukere er flittige e-handelskunder. Men det kreves likevel lokal tenkning for å lykkes med e-handelen, ifølge PostNords e-handelseksperter.

Last ned rapporten
E-barometer Q3 2013

E-barometer Q3 2013

PostNord gjennomfører i samarbeid med TNS Sifo kvartalsvise undersøkelser blant et riksrepresentativt utvalg av norske forbrukere om deres handlevaner på Internett. Denne kunnskapen gir oss og våre kunder stor innsikt i hvilke trender som rører seg innenfor netthandel.

Last ned rapporten
E-barometer Q2 2013

E-barometer Q2 2013

PostNord gjennomfører i samarbeid med TNS Sifo kvartalsvise undersøkelser blant et riksrepresentativt utvalg av norske forbrukere om deres handlevaner på Internett. Denne kunnskapen gir oss og våre kunder stor innsikt i hvilke trender som rører seg innenfor netthandel.

Last ned rapporten
E-barometer Q1 2013

E-barometer Q1 2013

PostNord gjennomfører i samarbeid med TNS Sifo undersøkelser blant et riksrepresentativt utvalg av norske forbrukere om deres handlevaner på Internett. Denne kunnskapen gir oss og våre kunder stor innsikt i hvilke trender som rører seg innenfor netthandel.

Last ned rapporten