Gå direkte til sidens hovedinnhold Gå til hovedmenyen Gå til språkvelgeren

Vi bruker informasjonskapsler (cookies) for å sikre at nettstedet vårt fungerer ordentlig, for å samle statistikk og for markedsføring. Du aksepterer bruk av informasjonskapsler (cookies) ved å lukke boksen, eller klikke videre til nettsiden. Om informasjonskapsler

Pressemeldinger

7 av 10 netthandlet i desember

7 av 10 netthandlet i desember

PostNords e-barometer for desember 2016 viser at 71 prosent netthandlet i julemåneden.
- Vi vet fra før at mange sjekker ut en vare i en butikk før de eventuelt handler samme varen på nettet. Tallene fra denne målingen viser at 33 prosent sjekket varer på mobilen mens de var i en fysisk butikk eller på kjøpesenter. Tilsvarende sjekket 43 prosent varer når de ikke var tilstede i butikk, sier Kristin Anfindsen, Utviklingssjef eCommerce i PostNord.

Les videre
Julehandel på nett

Nordmenn har allerede kjøpt julegaver for 3,5 milliarder NOK

Julehandelen har alt kommet godt i gang. Allerede før Black Friday har nordmenn kjøpt julegaver for over 3,5 milliarder NOK, og til sammen har de nordiske forbrukerne hittil handlet julegaver for 9 milliarder NOK. Netthandelen har også fått et oppsving og fortsetter å ta en stadig større del av den totale julehandelen. Hittil har nordmenn netthandlet julegaver til en verdi av nesten 1 milliard NOK ifølge den årlige undersøkelsen der PostNord tar temperaturen på julehandelen.

Les videre
Togstreiken rammer nå næringslivet for fullt -  pakkene må ta bilen

Togstreiken rammer nå næringslivet for fullt - pakkene må ta bilen

Streiken blant medlemmene i Norsk lokomotivmannsforbund er ytterligere opptrappet, blant annet hos godsselskapet CargoNet, og de som rammes nå er næringslivet.

- Denne uken mister vi 50% kapasitet på Nordlandsbanen og Bergensbanen, og 25% kapasitet på Sørlandsbanen. Det er klart at dette får konsekvenser for godset som skal frem, sier kommunikasjons og markedsdirektør Ole A. Hagen i PostNord.

Les videre

PostNord åpner sitt butikknettverk for innleverte pakker

- For første gang i vår historie tilbyr vi nå et produkt rettet mot forbrukermarkedet, ved at også privatpersoner kan sende pakkene sine i butikk ved å bestille tjenesten på postnord.no. Dette produktet vil ta opp konkurransen med Posten Norges ”Norgespakke”, sier administrerende direktør Robin Olsen i PostNord.

Les videre
Humor bidrar til å bygge bildet av PostNord

Humor bidrar til å bygge bildet av PostNord

Med humor og logistikk skal kunnskapen og populariteten til PostNord økes. Det er spilt inn fem reklamefilmer som kan ses i Sverige, Danmark, Norge og Finland. Reklamekampanjen er den første som PostNord har laget under det felles varemerket i de fire nordiske landene. Reklamebyrået som står bak kampanjen er Forsman & Bodenfors.

Les videre