PostNord åpner sitt butikknettverk for innleverte pakker

PostNord MyPack Go

- For første gang i vår historie tilbyr vi nå et produkt rettet mot forbrukermarkedet, ved at også privatpersoner kan sende pakkene sine i butikk ved å bestille tjenesten på postnord.no. Dette produktet vil ta opp konkurransen med Posten Norges "Norgespakke", og produktet ("MyPack Go") vil utfylle MyPack-familien vår, som er forsendelser til privatkunder, sier administrerende direktør Robin Olsen i PostNord.

Når det gjelder våre bedriftsløsninger, er små og store nettbutikker godt vant med at våre butikker leverer ut pakker (MyPack Collect) til deres kunder.

- Det som er nytt i forhold til MyPack Collect, er at de av våre kunder som har behov for en mer fleksibel løsning enn daglige eller andre faste hentinger av sitt gods, nå kan levere inn pakkene sine på nærmeste butikk etter behov i stedet. Og ikke minst at forbrukere nå kan benytte seg av vårt butikknettverk for å levere og sende pakker til andre, forutsatt at man benytter seg av tjenesten på postnord.no, sier Olsen.

Om MyPack Go

Fakta om PostNord AS:

PostNord Norge består av de tidligere selskapene Tollpost Globe AS, Eek Transport AS, Mereco AS, Byrknes Transport AS og Harlem Transport AS. De siste årene har vi utviklet våre tjenester og vi er nå en totalleverandør innen pakke, ekpress, stykkgods, parti og termo. PostNord AS har ca 30 avdelinger.

Samlet omsatte PostNord AS og øvrige datterselskaper i Norge for ca 4,5 mrd NOK i 2013. Det er ca 1400 ansatte i Norge og 800 sjåfører.

PostNord tilbyr et bredt spekter av logistikkløsninger, og har som målsetning å øke konkurransekraften for nordiske bedrifter og deres kunder. Våre ambisjoner strekker seg mye lenger enn til å være best på for eksempel ruteplan og e-tjenester. Vi vil også være den mest pålitelige, tilgjengelige, samarbeidsorienterte og miljøvennlige aktøren.