Gå direkte til sidens hovedinnhold Gå til hovedmenyen Gå til språkvelgeren

Vi bruker informasjonskapsler (cookies) for å sikre at nettstedet vårt fungerer ordentlig, for å samle statistikk og for markedsføring. Du aksepterer bruk av informasjonskapsler (cookies) ved å lukke boksen, eller klikke videre til nettsiden. Om informasjonskapsler

Vanlige spørsmål

Her finner du svar på ofte stilte spørsmål.

Motta varer

Finn ut hvor din sending er ved å legge inn sendingsnummer, referanse eller kolli-id i vår sporingstjeneste.

Du finner også informasjon om din sending og antatt leveringstid i sporingsappen vår.
Last ned appen her

Når du mottar sms/epost om at varen er klar for å leveres, må du avtale hjemlevering. I tjenesten kan du velge tidsrom på dag- eller kveldstid som passer for deg.

Å få en vare levert hjem avtales med avsender på det tidspunktet du bestiller/kjøper varen. Dette er ofte et valgalternativ i nettbutikker.

Vi har dessverre ikke mulighet til å levere en vare som skal kjøres til butikk hjem til deg, da dette bestemmes i vår avtale med din avsender. Ta derfor kontakt med din avsender for å høre om mulighet for å få en vare levert helt hjem.

Ja, du kan hente pakker i et av våre pakkeleveringssteder.

Når du bestiller varer får du oppgitt ditt nærmeste utleveringssted av nettbutikken eller leverandøren din.

Se oversikt over våre pakkeleveringssteder

Ønsker du å returnere varen du mottok, må dette gjøres på det samme leveringsstedet som du hentet varen. Returer gjøres etter avtale med din avsender.

Les mer om hvordan du returnerer en vare.

 

Oppdaget skade ved levering

Dersom du oppdager at sendingen din er skadet, må du registrere dette hos sjåføren som leverte sendingen.

Sjåføren vil ta et bilde av skaden og registrere skaden på sin håndterminal (eller i fraktbrevet).

Ta deretter kontakt med kundeservice på telefon 09300 eller via webhenvendelse.

Ikke ta av emballasje eller begynn å bruke det du har fått tilsendt før saken er avklart.

Oppdaget skade etter levering

Dersom du oppdager en skade etter at du har pakket ut varen og sjåføren har reist, må du melde fra om dette til oss.

Meld inn skaden innen 4 timer etter levering, regnet etter normal arbeidstid.

Dersom varen ble levert kl. 13.00 eller senere, er fristen for å melde inn skade kl. 09.00 neste arbeidsdag.

Ta kontakt på telefon 09300 eller via webhenvendelse.

PostNord forbeholder seg retten til å undersøke varen ved behov.

Sende varer

Alle kan sende pakker på inntil 20 kg med PostNord. Dette gjør du på følgende måte:

  1. Kjøp frakt online
  2. Pakk sendingen din godt
  3. Skriv ut adresseetiketten
  4. Teip adresseetiketten på pakken (fest den godt)
  5. Lever pakken hos ditt nærmeste pakkeleveringssted

Les mer om PostNord MyPack Go.

Du kan beregne transporttiden på din sending her: Beregne transporttid.

Dersom du har et sendingsnummer eller kolli-ID på en sending som er underveis kan du spore sendingen din her: Spor sending.

Du får også oppgitt antatt leveringstid i sporingsappen vår.
Last ned appen her

Å sende en pakke inntil 10 kg koster kr 139,-.

Å sende en pakke mellom 11 og 20 kg koster kr 259,-.

Send pakke med PostNord

Du kan følge pakken du har sendt gjennom vår sporingstjeneste.
Spor sending

Du kan også følge sendingen i sporingsappen vår.
Last ned appen her

Returnere varer

Er det returetikett i pakken, benytter du denne og leverer pakken der du hentet den.

Ved manglende returetikett, kontakt avsenderen av pakken din.

Merk: Du må levere pakken der du hentet den. Det er ikke mulig å levere den i en annen butikk enn du hentet den i.

Kontakt vareavsender for å avtale hvordan du skal returnere varen din.

Det kan hende at du kan bestille henting av retur selv, her på våre nettsider. Dette må imidlertid være avtalt med din avsender på forhånd.

Har dere avtale om returbestilling?
Bestill henting her

Ta alltid kontakt med vareavsender i utlandet for å avtale hvordan du skal returnere varer ut av landet.

Vi har bestilling på nett for retur til utlandet. Denne kan benyttes hvis du har avtale om dette på forhånd.

Har du en slik avtale?
Bestill henting her

Husk at på grunn av fortolling må handelsfaktura for varene vedlegges som dokument når du returnerer varer til utlandet.

​​​Fant du ikke svar på ditt spørsmål?

Kontakt kundeservice ​​ ​
​​​​​​​​
​​