Gå direkte til sidens hovedinnhold Gå til hovedmenyen Gå til språkvelgeren

Vi bruker informasjonskapsler (cookies) for å sikre at nettstedet vårt fungerer ordentlig, for å samle statistikk og for markedsføring. Du aksepterer bruk av informasjonskapsler (cookies) ved å lukke boksen, eller klikke videre til nettsiden. Om informasjonskapsler

Vanlige spørsmål

Her finner du svar på ofte stilte spørsmål.

Motta varer

Finn ut hvor din sending er ved å legge inn sendingsnummer, referanse eller kolli-id i vår sporingstjeneste.

Du finner også informasjon om din sending og antatt leveringstid i sporingsappen vår.

Last ned appen her

Dersom du har bestilt hjemlevering må du selv avtale tidspunkt for leveringen. Du får en SMS av oss når vi har mottatt varene dine og er klare for å kjøre dem hjem til deg, og da må du la oss vite når det passer for deg å ta imot varene. Dette gjør du ved å avtale utkjøringstid.

Avtal hjemleveringstidspunkt

Det er veldig enkelt å hente pakker hos oss. Når pakken din har kommet får du en SMS med hentekode og informasjon om hvor du skal hente pakken din.

  1. Du oppgir hentekoden din til vedkommende, eller viser strekkoden i sporingsappen, og
  2. viser legitimasjon slik at vi kan se at navnet ditt stemmer med navnet på pakken.
  3. Deretter er det bare å signere for at du har mottatt pakken og ta den med deg hjem.

Du kan også følge pakkene dine hele veien fra avsender til deg i sporingsappen vår.

Les mer om ID-plikt når du henter pakker

Du vil få en sms eller e-post av oss når vi har mottatt varene dine og er klare for å kjøre dem hjem til deg. Når du får denne beskjeden, må du fortelle oss når det passer for deg å ta imot varene. Dette gjør du ved å avtale hjemlevering. I tjenesten kan du velge et tidsrom på dag- eller kveldstid som passer for deg.

Avtal hjemleveringstidspunkt

Å få en vare levert hjem avtales med avsender på det tidspunktet du bestiller/kjøper varen. Dette er ofte et valgalternativ i nettbutikker.

Vi har dessverre ikke mulighet til å levere en vare som skal kjøres til butikk hjem til deg, da dette bestemmes i vår avtale med din avsender. Ta derfor kontakt med din avsender for å høre om mulighet for å få en vare levert helt hjem.

Ja, du kan hente pakker i et av våre pakkeleveringssteder.

Når du bestiller varer får du oppgitt ditt nærmeste utleveringssted av nettbutikken eller leverandøren din.

Se oversikt over våre pakkeleveringssteder

Ønsker du å returnere varen du mottok, må dette gjøres på det samme leveringsstedet som du hentet varen. Returer gjøres etter avtale med din avsender.

Les mer om hvordan du returnerer en vare.

 

Ja, du kan hente pakke for andre. Da må du huske å ta med gyldig ID til den du henter pakke for, gyldig ID for deg selv og hentekoden til pakken. Du trenger ikke å ha med skriftlig fullmakt med signatur fra den du henter pakken for, for å få utlevert pakken.

Les mer om ID-plikt her

Vi trenger å se et gyldig ID fra deg når du henter pakken din, slik at vi er sikre på at pakkene leveres til riktige mottakere. Husk derfor å ta med legitimasjon sammen med hentekoden eller sporingsappen når du henter din MyPack-pakke i butikken.

Hvis du skal hente pakker for noen andre, må du også ha med gyldig ID fra registrert mottaker (navnet på pakken), sammen med hentekoden eller sporingsappen og din egen legitimasjon. Du trenger ikke å ha med skriftlig fullmakt fra den du henter pakken for.

Vi trenger å se et gyldig ID fra deg når du henter pakken din, slik at vi er sikre på at pakkene leveres til riktige mottakere. Husk derfor å ta med legitimasjon sammen med hentekoden eller sporingsappen når du henter din MyPack-pakke i butikken (pakkeleveringssted).

Les mer om ID-plikt her

Oppdaget skade ved levering

Dersom du oppdager at sendingen din er skadet, må du registrere dette hos sjåføren som leverte sendingen.

Sjåføren vil ta et bilde av skaden og registrere skaden på sin håndterminal (eller i fraktbrevet).

Ta deretter kontakt med kundeservice på telefon 09300 eller via webhenvendelse.

Ikke ta av emballasje eller begynn å bruke det du har fått tilsendt før saken er avklart.

Oppdaget skade etter levering

Dersom du oppdager en skade etter at du har pakket ut varen og sjåføren har reist, må du melde fra om dette til oss.

Meld inn skaden innen 4 timer etter levering, regnet etter normal arbeidstid.

Dersom varen ble levert kl. 13.00 eller senere, er fristen for å melde inn skade kl. 09.00 neste arbeidsdag.

Ta kontakt på telefon 09300 eller via webhenvendelse.

PostNord forbeholder seg retten til å undersøke varen ved behov.

Sende varer

Alle kan sende pakker på inntil 20 kg med PostNord. Dette gjør du på følgende måte:

  1. Kjøp frakt online
  2. Pakk sendingen din godt
  3. Skriv ut adresseetiketten
  4. Teip adresseetiketten på pakken (fest den godt)
  5. Lever pakken hos ditt nærmeste pakkeleveringssted

Les mer om PostNord MyPack Go.

Du kan beregne transporttiden på din sending her: Beregne transporttid.

Dersom du har et sendingsnummer eller kolli-ID på en sending som er underveis kan du spore sendingen din her: Spor sending.

Du får også oppgitt antatt leveringstid i sporingsappen vår.
Last ned appen her

Å sende en pakke inntil 10 kg koster kr 139,-.

Å sende en pakke mellom 11 og 20 kg koster kr 259,-.

Send pakke

Å sende postkort koster fra 13 kr/stk, avhengig av antallet du ønsker å sende.

Send postkort

Du kan følge pakken du har sendt gjennom vår sporingstjeneste.
Spor sending

Du kan også følge sendingen i sporingsappen vår.
Last ned appen her

Dersom du opplever feil på MyPack GO-løsningen (at løsningen henger seg eller liknende), og det kan virke som betalingsbeløpet ditt er reservert flere ganger, vil du ikke bli trukket for mer enn du sender. Beløpet blir nemlig ikke belastet på kortet ditt før du leverer pakken til et av våre pakkeleveringssteder.

Først når pakken er skannet og inne i vårt system vil beløpet for pakken belastes hos deg. Sender du 1 pakke vil du derfor kun bli belastet for 1 pakke.

Nei, denne fakturaen er kun et bevis på transaksjonen, og den kan anses som en kvittering på ditt kjøp. Du har allerede betalt for pakken i betalingsløsningen på nett.

Returnere varer

Er det returetikett i pakken, benytter du denne og leverer pakken der du hentet den.

Ved manglende returetikett, kontakt avsenderen av pakken din.

Merk: Du må levere pakken der du hentet den. Det er ikke mulig å levere den i en annen butikk enn du hentet den i.

Kontakt vareavsender for å avtale hvordan du skal returnere varen din.

Det kan hende at du kan bestille henting av retur selv, her på våre nettsider. Dette må imidlertid være avtalt med din avsender på forhånd.

Har dere avtale om returbestilling?
Bestill henting her

Ta alltid kontakt med vareavsender i utlandet for å avtale hvordan du skal returnere varer ut av landet.

Vi har bestilling på nett for retur til utlandet. Denne kan benyttes hvis du har avtale om dette på forhånd.

Har du en slik avtale?
Bestill henting her

Husk at på grunn av fortolling må handelsfaktura for varene vedlegges som dokument når du returnerer varer til utlandet.

​​​Fant du ikke svar på ditt spørsmål?

Kontakt kundeservice ​​ ​
​​​​​​​​
​​