Gå direkte til sidens hovedinnhold Gå til hovedmenyen Gå til språkvelgeren
Dette må du tenke på når du driver detaljhandel
Dette må du tenke på når du driver detaljhandel

PostNord er som skapt for detaljhandel

Driver du detaljhandel? Vi har tjenestene du trenger for å sørge for at logistikken går sømløst. Spør oss om hjelp og bruk tid på det du er god på.

Her er våre beste tips til deg som driver detaljhandel:

Bli sett

For å bli valgt må du bli sett. Det hjelper ikke å ha verdens beste produkter om ingen vet om de. Markedsføring er av de viktigste oppgavene innen handelen. Sørg for å skaffe deg kunnskap om målgruppene dine og hvordan du enklest kan nå de. PostNord kan hjelpe deg med markedsføringen. Finn målgruppene dine og send målrettet markedskommunikasjon, enten via SMS, e-post, fysisk DM, som del av faktura eller annen post.

Les mer om markedsføringstjenestene våre.

Vis fram varene dine

Presentasjon er viktig, både i fysisk butikk og i nettbutikker. Hvordan det er best å presentere varene i en butikk er en helt egen vitenskap. Hva som vil være mest effektivt for bedriften din, er ikke det samme som for konkurrenten. Er det sjokkselgere, demonstrasjoner, vindusutstillinger eller eventer som fenger akkurat dine kunder best?

I nettbutikker kaller vi det brukeropplevelse eller UX (user experience). Gjennom bruk av API-er kan du sørge for at bestillingsopplevelsen blir så sømløs som mulig. Kundene dine er kravstore, og du kan få hjelp til å møte de med gode, skreddersydde løsninger. Med bestillings-API-er kan du sørge for smidig handel for kundene dine.

Les mer om API-ene våre.

Det er emballasjen som teller

Når du driver nettbutikk er det ikke bare det inni pakken som teller. Har du ikke emballasje som beskytter varene helt til de er kommet vel fram, hjelper det lite om de var aldri så fine da de forlot butikken din.

Les mer om hvordan du pakker varene dine.

Hvordan sende varene

Når du har solgt varene dine må du tenke på hvilken fraktløsning som passer best til kundens behov. Noen ganger haster det, andre ganger må kunden ha varen levert på et bestemt sted eller på en bestemt måte. Når det haster ekstra mye kan vi også sørge for at kunden kan få varen levert samme dag.

Leveringsmåte avhenger også av type vare. Noen er store og uhåndterlige, noen varer tåler ikke kulde, og andre igjen tåler ikke høy temperatur.

PostNord gir deg råd slik at du oppnår en logistikk som er mest mulig kostnadseffektiv og som sikrer en høyest mulig kundetilfredshet.

Ta kontakt med oss for å finne den beste løsningen for deg eller les mer om transporttjenestene våre.

Hjelp til det meste

Selv om du opplever suksess er det ikke alltid alt går på skinner. Husk at en stor aktør kan hjelpe deg med å få på plass gode løsninger for en bedrift i vekst, for eksempel behov for økt lagervolum. Ta kontakt for å få hjelp med logistikkutfordringer.

PostNord kan hjelpe deg med en rekke ekstratjenester, som for eksempel fotografering, merking og pakking av produkter, konfigurering av tekniske produkter og håndtering av retur og toll. Les mer om hva vi kan tilby.

Det er bare å fortelle oss hva utfordringen din er, så finner vi en løsning.

Bruk tiden på det du kan

Å drive butikk er hektisk. Du er nødt til å få hjelp. Vårt viktigste råd er å bruke tiden på det du er best på. Da er det størst sjanse for å lykkes. PostNord kan hjelpe til med alt det andre – nesten.

Driver du med detaljhandel? Ta kontakt med oss for tips til hva vi kan hjelpe deg med.