Gå direkte til sidens hovedinnhold Gå til hovedmenyen Gå til språkvelgeren
NETTHANDEL I NORDEN HALVÅRSRAPPORT 2017

Høy kundetilfredshet i alle de nordiske landene

Friksjonsfri levering er svært viktig for at netthandelen skal kunne ekspandere og modnes enda mer. Nettbutikker og logistikkaktører jobber intensivt med å utvikle smidige og fleksible løsninger.

Forbrukerne på sin side verdsetter anstrengelsene; flere enn 9 av 10 nordiske nettkunder var fornøyde med leveringen av sitt siste nettkjøp.

I alle de nordiske landene er det en tydelig tendens til at jo yngre forbrukerne er, desto mer kresne er de når det gjelder leveringen. Dette skyldes trolig at forbrukere under 50 år generelt handler mer på nettet enn eldre og dermed har utviklet høyere krav.

Noen ganger skjer det feil med leveringen, noe som kan ha flere årsaker. Hovedgrunnene til at de som det siste året har vært misfornøyd med en levering, er at varen ble levert for sent, eller at den overhodet ikke ble levert.

Høy kundetilfredshet i alle de nordiske landene
Tenk tilbake på ditt siste nettkjøp. Hvor fornøyd var du med leveringen? (Andel som har svart at de er fornøyde.) Grunnlag: Har kjøpt varer på nettet de siste 30 dagene.
Last ned Netthandel i Norden Halvårsrapport 2017 Last ned Netthandel i Norden Halvårsrapport 2017

Få tilgang til hele rapporten

Last ned rapporten og få innsikt i netthandelstrender, forbrukerpreferanser og utsikter for 2017.

Last ned Netthandel i Norden Halvårsrapport 2017