Gå direkte til sidens hovedinnhold Gå til hovedmenyen Gå til språkvelgeren
netthandel i norden sammendrag 2018 / danmark i fokus

Sterke og tydelige krav fra danskeforbrukere

I takt med at netthandelen vokser i Danmark, er det reist spørsmål om hva netthandelsaktørene kan gjøre for å balansere alle kravene fra forbrukerne. Danske forbrukere vet i mange tilfeller akkurat hva de er på utkikk etter, og de er flinke til å kommunisere det.

De stiller generelt de høyeste kravene i Norden når det gjelder leveringen: Her er det klare ønsker om både tydelighet, valgfrihet og kontroll over kjøpet.

Også rask levering er blitt en hygienefaktor, trolig mer enn i de andre nordiske landene. Dette bør ses i sammenheng med at Danmark er et lite land med høy befolkningstetthet, og med at forutsetningene for en raskt og smertefri «last mile» er gode, noe som har økt forventningene.

Mer enn en tredjedel av de dansk forbrukerne mener f.eks. at det er viktig å kunne få varen levert allerede dagen etter bestillingen.

Last ned Netthandel i Norden Sammendrag 2018 Last ned Netthandel i Norden Sammendrag 2018

Få tilgang til hele rapporten

Last ned rapporten og få innsikt i netthandelstrender, forbrukerpreferanser og utsikter.

Last ned Netthandel i Norden

Vil du vite mer om våre netthandelsløsninger og få hjelp til å komme i gang med netthandel?

Tjenester for netthandlere
Pakke
MyPack Collect

MyPack Collect

Send pakker på opptil 20 kg til kunder i Norden og Europa.

Pakke
MyPack Home

MyPack Home

Send pakker direkte hjem til mottakere i Norden.

Netthandel

FlexChange

FlexChange hjelper kundene med å velge hvordan og når pakken skal leveres.

Meld deg på vårt nyhetsbrev!

Da vil du motta nyheter innen netthandel, logistikk og kommunikasjon.