Gå direkte til sidens hovedinnhold Gå til hovedmenyen Gå til språkvelgeren
TV-aksjonen 2019 til CARE Norge

TV-aksjonen

For 6. år på rad er vi logistikkpartner til TV-aksjonen. Årets TV-aksjon går til CARE Norge som kjemper for å gi kvinner muligheter til å stå på egne ben og bestemme over sitt eget liv.

For 6. gang sørger PostNord for at alt materiell til den store innsamlingsdagen, søndag 20.oktober, kommer ut til alle landets kommuner.

PostNord har ansvar for å levere årets markedsmateriell til frivillige og ansatte i Norge. Vi stiller opp med dyktige, engasjerte medarbeidere og markedets beste rutenett.

Det er over 500 komiteer i Norge, og alle Norges kommuner trenger materiellet for å mobilisere de 100.000 bøssebærerne som trengs. Vårt bidrag er å sørge for rask og presis levering av det viktige kampanjemateriellet som skal bidra til rekrutteringen.

Om årets innsamlingsaksjon

Årets innsamlingsaksjon går til CARE Norge. I år rettes fokuset på kvinners rettigheter, hvor det overordnede målet er å gi kvinner muligheter til å stå på egne ben og bestemme over sitt eget liv.

Med midlene fra TV-aksjonen har CARE beregnet at de kan nå ut til minst 400.000 kvinner i noen av verdens mest sårbare områder med deres programmer. Gjennom de 400.000 kvinnene CARE Norge har direkte kontakt med kan de nå ut til mer enn 1.500.000 mennesker. Det er dokumentert gang på gang at kvinner som får hjelp også hjelper sine familier.

Bidragene går til landene Mali, Rwanda, Niger, Myanmar, Den demokratiske republikken Kongo, Afghanistan, Burundi, Jordan og Palestina.

Aksjonsleder Vibecke Østby om PostNord som logistikkpartner:

— PostNord er en viktig og god partner vi setter stor pris på å ha med på laget. De leverer på kvalitet og til tid. Det rapporteres om korrekte og svært hyggelige leveranser over hele landet. PostNord leverer stort og smått i hver krik og krok av vårt langstrakte land, og det passer perfekt sammen med TV-aksjonen som også er helt lokal og skjer der folk bor.

Engasjer deg i årets TV-aksjon

Det finnes ingen grenser for hva du kan gjøre for å engasjere deg i årets TV-aksjon.
.