Meld deg på vårt nyhetsbrev
Vi blir veldig glad om du melder deg på nyhetsbrevet vårt! Da vil du motta nyheter innen e-handel, logistikk og kommunikasjon.
Det nye utleveringsstedet blir det fjerde i rekken som kombinerer pakkeutlevering og kundeservice nær der mange folk bor og ferdes.
PostNord har liknende utleveringssteder i Bergen og Oslo fra før – nå står Trondheim og Valentinlyst Senter for tur.
– Butikken i Trondheim er utvilsomt et godt tilskudd. Alle prognoser og tall viser at netthandelen bare vil øke med årene. Vi har mer enn 1600 butikker i vårt butikknettverk, men butikkene, særlig i de store byene, har begrenset plass. De trenger avlastning i perioder med store volum. Spesielt med større pakker som opptar mye plass, sier Tony André Johnsen, direktør for forretningsutvikling i PostNord.
Med tilgang til alle systemer, vil man som kunde kunne få mer hjelp i PostNords egne butikker enn hentesteder som dagligvarebutikker.
– Når vi har vårt eget sted, kan vi styre alt selv. Det er PostNord-ansatte som møter kundene, og vi har tilgang til all informasjon som ligger inne i PostNords systemer – akkurat som kundeservice. Det betyr at vi kan hjelpe kundene i større grad enn det butikkene kan, sier Johnsen.
I Trondheim og rundt omkring i landet rulles det nå også ut 3000 pakkeautomater. Her vil du ved hjelp av PostNord-appen selv kunne åpne boksen der pakken din ligger.
– Kunden vil som i dag få en SMS når pakken kan hentes, og kan deretter når som helst på døgnet hente pakken. Pakkeautomatene skal settes opp i nærheten av der folk bor, og vil også lette presset på utleveringsstedene i travle tider, sier Johnsen.
Pakkeautomatene kan stå utendørs, og trenger ikke tilkobling til strøm eller nett. De vil ha en modulbasert løsning med enkel mulighet for utvidelse. Pakkeautomatene vil også kunne erstatte noen av leveransene hjem til folk, der man heller kan levere et større antall pakker samtidig til automatene.
– Hjemlevering er svært populært, spesielt nå under pandemi. Vi har en generell vekst på våre hjemleveringsprodukter med et fire ganger så høyt volum i mars i år mot samme måned i fjor, sier Tony André Johnsen.
Vi blir veldig glad om du melder deg på nyhetsbrevet vårt! Da vil du motta nyheter innen e-handel, logistikk og kommunikasjon.