Gå direkte til sidens hovedinnhold Gå til hovedmenyen Gå til språkvelgeren
Leveringen sentral for kjøpsopplevelsen
netthandel i norden sammendrag 2018

Leveringen sentral for kjøpsopplevelsen

Forbrukerne etterspør tydelighet, valgfrihet og presisjon i leveringen. Kundene ønsker å sitte i forsetet og uttrykker med all kraft at leveringen, og dermed logistikkaktørens oppdrag, er sentralt for kjøpsopplevelsen.

Flere enn 4 av 5 nordiske forbrukere mener at det er viktig å kunne velge leveringsalternativ, noe som tyder på at valgfrihet er blitt en viktig faktor.

Svenskene skiller seg ut fra de andre nordiske forbrukerne når det gjelder ønsket om å kunne velge leveringsdato, og ved en uvanlig høy bruk av utleveringssteder. Finnene skiller seg ut når det gjelder ønsket om å kunne endre leveringsmåte etter at bestillingen er gjort. Sammen med danskene bruker finnene dessuten pakkeautomater i relativt høy grad.

Nordmenn og finner ligger i tet når det gjelder viktigheten av å bli tilbudt fri frakt, mens danskene har de høyeste kravene til rask levering.

Last ned Netthandel i Norden Sammendrag 2018 Last ned Netthandel i Norden Sammendrag 2018

Få tilgang til hele rapporten

Last ned rapporten og få innsikt i netthandelstrender, forbrukerpreferanser og utsikter.

Last ned Netthandel i Norden

Vil du vite mer om våre netthandelsløsninger og få hjelp til å komme i gang med netthandel?

tjenester for netthandlere
Pakke
MyPack Collect

MyPack Collect

Med MyPack Collect kan du sende pakker for levering til utleveringssteder i hele Norden. Vi henter hos deg og leverer til utleveringsstedet.

Netthandel

FlexChange

FlexChange hjelper kundene med å velge hvordan og når pakken skal leveres. Det er smidig for deg og enkelt for kunden.

Netthandel
Delivery Checkout

Delivery Checkout

Delivery Checkout er en widget til din nettbutikk som gjør det enkelt for kunden å velge hvordan varen skal leveres.

Meld deg på vårt nyhetsbrev!

Da vil du motta nyheter innen netthandel, logistikk og kommunikasjon.
.