Netthandelsbarometeret inneholder varehandelsstatistikk, informasjon rundt økonomiske nøkkelindikatorer og interne nøkkeltall fra PostNord.


Netthandelsbarometeret
Covid-19 har gjort 2020 til et rekordår for norsk netthandel og vi har hoppet flere år frem i utviklingen. Denne første utgaven av PostNords Netthandelsbarometer viser at det er store endringer i handlemønsteret!
Forbrukeres netthandelsvaner er i konstant endring noe som også kommer frem i jevnlige spørreundersøkelser rundt temaer som leveringspreferanser og miljø:
- 94% av nordmenn oppgir å ha handlet på nett i 2020, bare noen av de eldste nøler ennå litt.
- Halvparten av dem mellom 15-29 år vil ha pakkene levert hjem.
I tillegg ser vi at 30% av kvinnene har allerede startet julegavekjøpene på nett, mens mennene venter.
Yngre er mer bekymret for miljøeffekten av netthandel enn eldre, men usikkerheten om klimaeffekten er stor i befolkningen.
Meld deg på vårt nyhetsbrev!
Da vil du motta nyheter innen netthandel, logistikk og kommunikasjon.