Hopp over navigering og søk
Öppna i Microsoft Edge
2020-08-27 00:00

Enklere brukergrensesnitt og bedre tjenester i fornyet Kundeportal

Velkommen tilbake fra ferie! Er du klar for litt fornyelse? Vi vil nemlig starte sesongen friskt, og ønsker med det å gi deg en enklere og bedre Kundeportal. Derfor har vi nå lansert en fornyet utgave som er enklere, raskere og freshere!

forside-postnord-kundeportal-1600x900.png

Vi håper du kjenner igjen mye fra tidligere. Noen begrep er endret - til det vi håper er mer intuitive innganger til de ulike tjenestene våre.

Våre mest brukte tjenester, samt en helt ny tjeneste, ligger nå lett synlig på startsiden – og inngangen til å registrere sendinger og bestille henting, oversikt over alle utgående sendinger, samt kundeservice er det første du vil møte ved innlogging.

Vi håper at den nye strukturen vil gjøre det enkelt for deg å finne det du trenger uten videre forklaring. Men dersom du ønsker en liten introduksjon av hva som er forandret på og hva som er nytt, har vi laget dette til deg her. Vi håper du liker den nye Kundeportalen – og at du lar høre fra deg dersom du har noen tilbakemeldinger til oss. Vi vil gjerne høre hva du synes!

Om du ønsker, kan du gå rett til Kundeportalen her.

Strukturendringer i Transport

Tjenestene under Transport er strukturert litt annerledes enn slik det var før. Under har vi oppsummert de tjenenester som er flyttet litt på, men som fremdeles vil være tilgjengelig i samme eller forbedret versjon.

postnord-kundeportal-transport-1600x900_660x372_90.png

Send & bestill henting

Send & bestill henting er inngangen til all registrering av sendinger og henteoppdrag, og her finner du alle transporttjenester vi tilbyr til inn- og utland, B2B og B2C. Vi har også laget en helt ny booking-løsning. Den skal gjøre booking-prosessen enklere, og du har nå mulighet til å booke mange sendinger samtidig - uavhengig av type mottaker!

For registrering av sendinger i Norge (i første omgang) er det nå mulig å registrere flere sendinger enkelt i samme bestilling. Du forhåndsdefineres automatisk som avsender og fraktbetaler basert på ditt kundenummer. Mottakere kan søkes opp ved hjelp av mobilnummer (sendinger til privatpersoner), kundenummer eller bedriftsnavn (sendinger til bedrifter). Mottakere du sender hyppig til kan lagres i en egen adressebok.

Sendinger på vei

Sendinger på vei er en ny oversikt, hvor du ser alle utgående sendinger fra ditt kundenummer, med status og forventet leveringstid. Om det skulle oppstå forsinkelser, vil du se det her - eller du kan se disse i en egen oversikt over forsinkede sendinger like ved siden av. Du kan enkelt kunne søke opp sendinger ved hjelp av mottakers navn, mobilnummer, adresse - eller sendingsnummer.

Ved å klikke på «endre sending» kan du foreta ulike handlinger på hver enkelt sending - enten det er å varsle en mottaker, eller endre sendingsinformasjonen.

sendinger-pa-vei-kundeportal-1600x900-2_660x372_90.png

Forsinkede sendinger

Forsinkede sendinger viser de utgående sendingene fra ditt kundenummer som antas å bli forsinket i henhold til opprinnelig beregnet leveringsdato. Dette er første versjon av en slik tjeneste, og det jobbes kontinuerlig i vår produksjon for å sikre høy skannekvalitet, slik at vi kan presentere så god informasjon som mulig.

forsinkede-sendinger-postnord-kundeportal-1600x900-2_660x372_90.png

Under transport finner du også Dagspuls, slik du kjenner den fra tidligere, transporttidsberegning i forbedret utgave, inngang til retur, og alt av rapporter du kjenner fra før.

Ny kategori: Rådgivning

Rådgivning er et nytt menypunkt, hvor vi ønsker å gi deg tilgang til analyser og innsikt. Her finner du blant annet våre netthandelsrapporter, og tilgang til egne transportanalyser og kundetilfredshetsmålinger. Vår rådgivningsavdeling kan bidra med mye for akkurat din bedrift – her finner du informasjon om disse mulighetene!

Integrasjoner

Integrasjoner er inngangen for deg som ønsker informasjon om våre EDI- og API-løsninger, eller enkelt å ta i bruk våre nedlastbare app-løsninger.

Lager

Lager gir oversikt over sendinger på ulike PostNord-lokasjoner, for eksempel alle sendinger som ligger på et hentested. Her finner du også en egen inngang som heter Avvik, hvor du får oversikt over alle sendinger hvor en eller annen form for avvik har inntruffet. Det kan være forsinkelse, skade, eller at vi har mottatt mangelfull EDI-informasjon.

Kundeservice

Kundeservice vil nå kunne hjelpe deg med svar på ofte stilte spørsmål, i tillegg til at du naturligvis både kan ringe eller henvende seg til oss gjennom «kontakt oss».

Bedre tilgjengelighet: Kontaktinformasjon

Innenfor hvert område (rådgivning, markedsføring, integrasjoner, lager, transport, betaling og kundeservice) finner du kontaktinformasjon som gjelder spesifikt for det området lengst ned på den aktuelle siden. Det gjør at du lettere kommer i kontakt med riktig person ved spørsmål eller ønske om å ta i bruk flere av våre tjenester.

I den nye strukturen har vi også flyttet litt på noen rapporter og tjenester.

Under ser du et utvalg tjenester, og hvor du vil finne dem:

  • Miljøregnskap -> Rådgivning / Innsikt
  • Transportanalyse -> Rådgivning / Vår rådgivning
  • Mypack Retur og Mypack Uavhentet -> Lager / Hentested
  • "Sendinger med EDI, uten KP" og "Kolli skannet som mangler EDI" -> Lager / Avvik
  • Andre hentebestillinger -> Transport / Send & bestill henting / Øvrige produkter
  • PostNord hentesteder -> Transport / Send & bestill henting / Hentesteder
  • EDI og strekkoder -> Integrasjoner
  • Sendingsstatistikk -> Transport / Rapporter
  • Transportkostnad -> Transport / Rapporter
  • Skriv ut bur-etiketter -> Transport / Send & bestill henting / Skriv ut bur-etiketter
  • Kvalitetsrapport -> Transport / Rapporter
  • Prisliste -> Transport / Beregn pris
  • Instillinger for varslinger -> Snarveier nederst på siden

Vi lytter til dine synspunkter

Vårt mål er å lage tjenester som er gode for deg, og vi har hatt dialog med ulike type brukere av Kundeportalen gjennom arbeidet med den nye versjonen. Likevel kan det være noe vi ikke har tenkt på, eller som mangler.

Dersom du savner noe i den nye Kundeportalen, eller opplever at noe er vanskelig å finne eller bruke, hører vi gjerne fra deg. Kontakt kundeservice og gi oss dine tilbakemeldinger, så tar vi de med oss videre i det kontinuerlige forbedringsarbeidet vårt.

Ta en titt på den nye Kundeportalen nå!

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vi blir veldig glad om du melder deg på nyhetsbrevet vårt! Da vil du motta nyheter innen e-handel, logistikk og kommunikasjon.

Få nyhetsbrev fra oss