Nå kan du levere pakker i PostNords pakkeautomater
PostNord har de siste årene rullet ut over 4000 pakkeautomater i Norge, fordelt på 1400 lokasjoner. Disse har raskt blitt en populær og praktisk løsning for pakkehenting – og nå blir automaten enda mer nyttig. Nå har PostNord åpnet opp for at forbrukere også kan levere pakker i automatene, ikke bare hente dem.
– Dette er et viktig steg i å gjøre hverdagen enklere for kundene våre. Pakkeautomatene våre er tilgjengelige døgnet rundt, og nå kan du sende eller returnere pakker like enkelt som du henter dem, sier direktør for Kundeopplevelse & Forretningsutvikling i PostNord, Tony André Johnsen.
Enkel innsending – rett fra appen
For å sende pakker via automaten trenger du enten en ferdig påklistret adresseetikett, eller mulighet til å skrive den ut selv. Ved C2C-forsendelser – altså når privatpersoner sender til hverandre – er det bare å gå inn i PostNord-appen, finne pakken og velge «lever i pakkeautomat».
Returer er like enkelt: Trykk på «returner»-fanen eller banneren som ligger lett synlig på forsiden av appen. Derfra blir du guidet gjennom prosessen.
Tilgjengelighet og brukervennlighet i sentrum
Med over 4200 pakkeautomater plassert i byer og tettsteder over hele landet, ønsker PostNord å gjøre logistikken enklere – for alle. Denne utvidelsen av funksjonaliteten betyr at man kan sende og returnere pakker akkurat når det passer – uten kø, uten ventetid og helt enkelt via app.
Siden introduksjonen av pakkeautomatene har PostNord jevnlig målt kundetilfredshet blant brukerne – og resultatene er entydige.
– Vi ser en jevn økning i fornøyde mottakere år for år. Brukervennligheten er blitt bedre, og tilgjengeligheten vokser i takt med utrullingen. Vi har store ambisjoner for automatene våre i årene fremover og gleder oss til å gjøre hverdagen enda enklere for kundene våre, sier Johnsen.