Årsrapport 2019: Sterk resultatforbedring for PostNord

2020-01-30 09.30

Både PostNord-konsernet og PostNord Norge hadde en positiv resultatutvikling i 2019. Omsetningen har økt, og lønnsomheten er forbedret. Dette gjelder både i Norden og i Norge.

Årsresultatene for PostNord er nå klare:

- Vi ser en sterk positiv inntekts- og resultatforbedring - og alt tyder på at dette vil fortsette i årene fremover, i takt med det økende logistikk- og netthandelsbehovet i det norske markedet, sier administrerende direktør Robin Olsen.

blobid1.png

Robin Olsen, administrerende direktør PostNord Norge.

 

PostNord Norge: En sterk inntekts- og resultatforbedring

  • Inntekter: 4.526 MSEK (4.191 MSEK i 2018), en organisk vekst på 7,4%.
  • Driftsresultat (EBIT): 62 MSEK (42 MSEK i 2018)
  • Justert driftsresultat (EBIT): 74 MSEK (42 MSEK i 2018).

- Fremover vil vi investere ytterligere for å møte et økende behov fra våre kunder og forbrukere. I 2020 vil vi utvide vår terminal på Langhus med 10 000 m2. Sammen med en utvidet kapasitet på våre hentesteder, øker den totale norske kapasiteten til 250.000 pakker daglig, forklarer administrerende direktør.

- I tillegg vil vi i februar lansere en ny og forbedret hjemleveringstjeneste i markedet, hvor forbrukere selv kan velge og styre sin egen hjemlevering.

Også PostNord-konsernet har en sterk resultatforbedring, les mer på postnord.com.

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vi blir veldig glad om du melder deg på nyhetsbrevet vårt! Da vil du motta nyheter innen e-handel, logistikk og kommunikasjon.

Få nyhetsbrev fra oss