Meld deg på vårt nyhetsbrev
Vi blir veldig glad om du melder deg på nyhetsbrevet vårt! Da vil du motta nyheter innen e-handel, logistikk og kommunikasjon.
Veksten på først og fremst e-handelen fortsetter å være meget sterk. Det er gledelig, men skaper samtidig utfordringer både for transportører og deres kunder under høysesongen som begynner i forbindelse med Black Friday/Week.
Samtidig er etterspørselen etter transport veldig høy på det svenske markedet og som et resultat av sjåførmangel i markedet øker kostnadene for transportkapasitet. Dette blir ekstra forsterket i perioden Black Friday/Week til nyttår.
Ingen virksomhet kan dimensjoneres ut i fra ekstrem høysesong. Det gjelder å finne en balanse mellom et normalnivå og det å håndtere ekstreme topper i etterspørselen. En måte å gjøre dette på er prisvariasjoner mellom sesonger noe som benyttes i mange land og bransjer.
For å møte utfordringen med store godsmengder i løpet av kort tid og for å minimere påvirkningen for kunder og sluttkonsumenter gjør PostNord en rekke tiltak under perioden. Noen av disse er:
Flere av disse tiltakene blir ekstra dyre under denne perioden. Det er både vanskeligere og dyrere å leie inn ekstra transportkapasitet. For å kunne håndtere de ekstra kostnadene innfører PostNord et kapasitetstillegg i perioden 15. november til 31. desember 2018 for produktene PostNord MyPack Collect, PostNord MyPack Home, PostNord Return Drop Off og PostNord Return Pickup. Tillegget er på 4 NOK per kolli for tjenestene. Dette gjelder for alle sendinger som eksporteres til Sverige.
Vi blir veldig glad om du melder deg på nyhetsbrevet vårt! Da vil du motta nyheter innen e-handel, logistikk og kommunikasjon.