Hopp over navigering og søk
Öppna i Microsoft Edge
2018-09-26 18:07

Bedre forberedt i år

– Vi er mye bedre forberedt på store volumer i forbindelse med Black Friday og julehandelen i år. Dette er ett av tiltakene for at hjemleveringen skal fungere bedre, og at kunden skal bli mer fornøyde.

Morten Løkas og Ingunn Dillum
Morten Løkas, driftsleder på vår «nye» hjem-leveringsterminal og Ingunn Dillum, administrativ leder i region Oslo

Han er blid og optimistisk, Morten Løkås, driftsleder på PostNords «nye» hjem-leveringsterminal på Luhr-toppen 2 i Lørenskog.

Startet i august

13. august startet aktiviteten i lokalet som PostNord har leid foreløpig for to år.

– Vi fikk oss en kraftig overraskelse i fjor høst. Volumveksten overgikk alle prognoser, vi fikk rett og slett plassmangel, noe som førte til lavere kvalitet på tjenestene våre og klager fra forbrukere og kunder. Det skal ikke skje igjen i år. Derfor har vi, som ett av mange -tiltak, tatt i bruk dette lokalet som terminal for hjemlevering Oslo-området, forteller Morten.

 Veksten vil fortsette

Utfordringene i fjor høst skyldtes en enorm vekst i e-handel. Folks handelsmønster endret seg, og alle signaler tyder på at denne -endringen, og veksten, bare fortsetter.

– Det som ble topper under Black Friday og julehandelen, er nærmest blitt normalen nå. For oss her i Lørenskog forbereder vi oss nå på en dobling av godsmengden utover høsten. Her har vi både plass og jobber for å få systemer som kan takle det, sier Morten, og han får støtte av Ingunn Dullum som er -administrativ leder i region Oslo.

Attraktivt

Morten Løkås forteller at det har vært veldig greit å få medarbeidere til den nye terminalen.

– Det har vært en positiv opplevelse å få folk hit. De fleste kommer fra Alfaset, og vi får stadig henvendelser fra folk som kan tenke seg å jobbe her. Jeg opplever at vi har et godt arbeidsmiljø, og dessuten er det klart at det er spennende med noe nytt også, sier han. På terminalen er det to kjøreledere, to ledere og fire per team, pluss litt på administrasjon.

– Men vi kommer til å justere opp bemanningen etter prognoser, så når vi nærmer oss de mest hektiske periodene kommer vi nok til å være betydelig flere, sier Morten Løkås.

Vi krummer nakken

Det er hektiske dager på Lørenskog, og Morten og Ingunn er enige om at det helt sikker kommer til å bli enda mer travelt utover høsten.

– Akkurat nå gruer vi oss litt, men når alt er oppe og går, blir det veldig bra. Det er bare å krumme nakken og gå på. Vi forbedrer oss altså på doble mengder, og vi skal ikke bli tatt på senga slik vi ble i fjor – for det var ikke så artig. Men i år kommer det til å bli knallbra, sier de med et smil.

 

Morten Løkås – driftsleder hjemleveringsterminalen på Lørenskog

 Har jobbet i PostNord siden 2004, har gått hele veien på Alfaset, fra lærling til NK teamleder, teamleder, NK driftsleder og nå altså driftsleder på Lørenskog.

DET HAR VÆRT EN FORNØYELSE å være med på den lange veien.

I selskapet vårt er det mange -dyktige folk og et godt miljø, selv i -dårlige perioder og dager har du flinke og positive folk rundt deg. Det er viktig, og derfor har vi minimalt med fravær – så jeg trives veldig godt i PostNord.

Ingunn Dullum – administrativ leder region Oslo

Hun er en av tre som kommer fra -Ledelse Alfaset som skal -jobbe -under peak-perioden på Lørenskog. 

 TIL VANLIG jobber hun mot alle avdelinger i Region Oslo, da med ansvaret for -økonomien. Hun har jobbet i selskapet siden 1993. Mesteparten av -denne tiden på kjørekontoret Alfaset, både med økonomi og daglig drift. Syns det er interessant å ha -forskjellige og -varierende arbeidsoppgaver. På den måten lærer hun hele tiden nye ting i en veldig spennende bransje.

 – Det er en flott kultur for å stå på og ikke gi opp her i -PostNord – selv om det er særdeles hektisk i perioder.

 

Driftsmeldinger

Her finner du informasjon over hendelser som påvirker vår produksjon og distribusjon.

Se også:

Vei- og trafikkinformasjon fra Statens vegvesen
Trafikkmeldinger fra Bane NOR
Varsler om naturfarer i Norge

Se driftsmeldinger