Vår kapasitet er i vekst

2021-04-13 14.11

For å møte det økende pakkevolumet vi har sett det siste året, er kapasitetsvekst en av PostNords viktigste prioriteringer.

Pål Eier.jpg

På veien mot å bli Norges favorittransportør, er PostNords kundeverdi om å være pålitelige en viktig faktor. PostNord skal være pålitelige ved å ha riktig kapasitetsvekst. Dette vil skje i form av investeringer innenfor terminaler, utstyr, bemanning, IT-løsninger, og et dekningsnett som dekker våre behov.

PostNords direktør for produksjonsutvikling Pål Eier, mener det vil ha verdi for kundene.

- Vi forsterker vår posisjon innenfor pakkemarkedet, med en unik automatisert sorteringslogikk (NPS) som vi er godt på vei med å implementere, samtidig som vi dobler sorteringskapasiteten i løpet av 2022, sier Pål​.

PostNords ambisjon er å ha kapasitet til 450 000 kolli hver dag, noe som er en 250% økning sammenlignet med 2017. Man er allerede godt i gang med utbyggelser av terminaler og er nå kommet cirka halvveis med kapasitetsmålet ved inngangen av mai 2021.

- Utbyggelsen av Langhus har vært en viktig milepæl, den er nå vår største terminal. Med sine 20.000 kvadratmeter sørget utbyggelsen for en 50% økt kapasitet på terminalen, forteller Pål.

PostNord nøyer seg ikke med Langhus, hvor terminalene i Drammen og Bergen nå står for tur.

- Med nytt sorteringsanlegg på Langhus, samt ny storterminal i Drammen, og tilsvarende i Bergen. Dette vil forbrukerne merke gjennom stadig bedre produkter og tjenester, som hjemlevering uten kvittering, pakkebokser i nærområde og fokus på forbrukere gjennom Service Recovery, hvor vi setter forbrukernes behov som vår høyeste prioritet. Alfaset vil bli en ren B2B terminal, for å kunne ivareta det segmentet på en enda bedre måte, avslutter Pål.

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vi blir veldig glad om du melder deg på nyhetsbrevet vårt! Da vil du motta nyheter innen e-handel, logistikk og kommunikasjon.

Få nyhetsbrev fra oss